Преместването на финалния кръг за сезон 2024 в MotoGP от пистата „Рикардо Тормо“ край Валенсия на „Каталуния“ край Барселона създаде много главоболия за всички в падока. Най-засегнати обаче бяха от Мишлен, които за отрицателно време трябваше да произведат гумите, които ще са нужни за състезателния уикенд в Барселона.
Френската компания нямаше как да предостави продуктите, които бяха подготвени за „Рикардо Тормо“, тъй като трасето край Валенсия е с коренно различни характеристика спрямо това край Барселона. „Рикардо Тормо“ е с посока на движение обратна на часовниковата стрелка, което означава, че има повече леви завои и съответно гумите, които от Мишлен бяха подготвили за Гран При на Валенсия са с по-твърд ляв борд и по-мек десен.
„Каталуния“ обаче има повече десни завои, което прави невъзможно използването на гумите, които бяха подготвени за „Рикардо Тормо“. Отделно самите смеси не са подходящи заради характеристиките на асфалта и доста по-ниските температури, които се очакват този уикенд.
Именно нуждата от производство на нови гуми е и една от причините MotoGP да се спре на „Каталуния“ за заместник на „Рикардо Тормо“, а не някое друго трасе. Ако от MotoGP бяха заложили на „Лусайл“ в Катар или дори „Сепанг“ в Малайзия за финалния кръг, това щеше да означава, че той щеше да бъде забавен със седмица, за да можеш Мишлен да произведе и транспортира новите гуми до съответната локация извън Европа. До Барселона логистиката обаче е далеч по-лесна, което позволи запазването на оригиналните дати на финала (15-17 ноември).
„Предизвикателството е много важно, най-вече защото имахме много малко време за реакция. Бяхме пределно ясни, че за състезание в Европа ни трябват седем дни, за да произведем нужните гуми. Точно това и направихме.
„В понеделника след състезанието в Малайзия ние започнахме производството във Франция и тази сряда гумите вече бяха в Монтмело. Ние имаме много бърза система на работа и фактът, че състезанието е в Европа ни даде допълнителни три дни.
„Пистата в Барселона е с много стар асфалт, което означава, че сцеплението е много ниско. Не трябва да забравяме и температурата, която ще е много по-ниска спрямо състезанието, което се проведе тук преди шест месеца“, обясни ръководителят на програмата на Мишлен в MotoGP Пиеро Тарамасо.
По време на Гран При на Каталуния през месец май спринтът и състезанието се проведоха при темепратури на въздуха от съответно 25 и 26 градуса по Целзий. Прогнозите за този уикенд са температурите да не надвишат 16 градуса, което ще направи Гран При на Барселона много по-различен уикенд спрямо Гран При на Каталуния.
Заради тези по-ниски температури Мишлен ще предостави по-богат избор от смеси на пилотите за този уикенд. А това означава, че вместо стандартните 1000 гуми, френската компания е произвела 1400 гуми за предстоящия уикенд в Барселона, което още веднъж показва колко голямо е било предизвикателството пред хората във фабриката.
Снимки: Gettyimages