Както и се очакваше, от Ред Бул избраха състезанието в Бразилия, за да получи Макс Верстапен нов двигател с вътрешно горене. Това е шестият мотор за световния шампион този сезон и той ще бъде наказан с преместване с 5 места назад на старта в неделя. Смяната на мотора няма да засегне резултата му в квалификацията за спринта.
За последно Макс получи нов двигател през юли за Гран При на Белгия на „Спа”, а серията проблеми с двигателя в петъчните тренировки в Мексико принудиха тимът да се върне друг, вече натрупал километри двигател за квалификацията и състезанието.
Норис най-бърз пред Ръсел и Беарман в тренировката в Бразилия, Верстапен едва 15-ти
Верстапен ще използва и нова ауспухова система, осма поред този сезон, като правилата разрешават използването на осем такива компонента.
Беарман сменя Магнусен за спринта в Бразилия
Положението на Макс с двигателите се усложни още в средата на годината, когато един мотор дефектира сериозно в тренировките за Гран При на Канада, след това инспекцията в базата на Хонда в Япония отне много време и още за Испания Верстапен получи последния си разрешен мотор. Петият двигател дойде на „Спа”, а от тима признаха, че моторът от Мексико е „отписан” заради проблемите с него.
Хамилтън: Макс караше по същия начин и през 2021 година
Съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко вече потвърди, че двигателят, който Макс получи в събота в Мексико вече „не е бил предназначен за състезания”, тъй като е бил по-стар и идеята е била да се използва в свободните тренировки до края на сезона. Пак според Марко, заради по-стария мотор Макс е отстъпвал с 3 до 8 км/ч максимална скорост на правите в Мексико Сити.
Снимки: Gettyimages