Световният шампион във Формула 1 Макс Верстапен е на мнение, че и сегашните правила за поведението на пилотите в състезанието са „твърде много”. А повод за тази дискусия стана спорното 5-секундно наказание на Ландо Норис, който го получи, след като изпревари Макс извън пистата, който от своя страна лично го извади от трасето.
Макс и до днес твърди, че е искал за завие и да остане на пистата в завой №12, но всички кадри от ситуацията с Норис сочат точно обратното – насочени напред предни колела, невероятно недозавиване и никакъв шанс да вземе завоя, като всъщност е насочил колата, за да избута Норис от пистата.
Сайнц: Ще сме бързи навсякъде, не и в Катар
„Истинска лудост е, че хората могат да четат мислите ми, винаги се опитвам да взема завоя, винаги сме искали да се състезаваме твърдо, това ни харесва да правим – обясни Макс. – Втората серия обиколки беше трудна, загубих много от сцеплението на предния мост, беше трудно да спирам. Това направи защитата ми още по-трудна, ако бях спрял още малко по-късно, колелата ми щяха да блокират.”
Пиастри със старото предно крило на Макларън в Мексико
И след това Макс стигна и до правилата за битките между пилотите на пистата, като в момента те са събрани в 6 страници, утвърдени от ФИА преди началото на сезон 2024.
Още един отбор има интерес към Колапинто
„Мисля, че стигаме до етапа, в който ще ми трябва книга в колата, с годините бройката на правилата само расте – допълни Макс. – Определено тази материя се регулира от твърде много правила, но разбирам и другата гледна точка – ако махнем всички правила и стане инцидент. Веднага ще последват мнения, че имаме нужда от много повече правила. В миналото имаше по-малко правила и след това те започнаха да се увеличават, тъй като желанието на всички беше да се регулират инцидентите.”
Макларън поиска преразглеждане на наказанието на Норис от Гран При на САЩ
Снимки: Gettyimages