Колапинто: Доволен съм, но все още имам много за учене

Решението на Джеймс Ваулс да смени Логан Сарджънт в Франко Колапинто преди Гран При на Италия започва да изглежда все по-гениално и по-гениално.

Ваулс не съжалява, че забави толкова смяната на Сарджънт с Колапинто
Ваулс не съжалява, че забави толкова смяната на Сарджънт с Колапинто

Още във втория си старт в Баку аржентинецът спечели първите си точки, финиширайки осми, а в Остин в неделя той записа второто си класиране в топ 10. То дойде след най-силното състезание във все още кратката кариера на аржентинеца, който трябваше да си проправя път през колоната, след като потегли 16-ти.

В надпреварата обаче Колапинто се възползва от алтернативната стратегия и по-дългия първи стинт с твърдите гуми. Във втория стинт той премина към средно твърдите сликове и дори беше на път да си осигури допълнителената точка за най-бързата обиколка. Тя обаче му беше открадната от Естебан Окон, който взе най-бързия тур, но не и точката, след като остана извън топ 10.

„Мисля, че съм по-доволен от темпото, което имахме и колко силни бяхме в състезанието, отколкото от точките. След трудната събота за нас, ние се събудихме и показахме темпото, което имахме. Бяхме от най-силните в средата на колоната.

„Това е голям позитив за нас и точно това търсим. Смятам, че след тази тежка събота за отбора, да спечелим тази точка, да имаме темпото, да държим най-бързата обиколка до края, е нещо друго.

„След трудната квалификация за мен, аз се радвам, че контролирах добре гумите и в чистия въздух ние показахме, че сме по-силни от другите, а със средно твърдите гуми в края бяхме много бързи. Доволен съм, но все още имам много за учене“, каза Колапинто.

Колапинто: Знам, че в Уилямс поеха голям риск с мен
Колапинто: Знам, че в Уилямс поеха голям риск с мен

В отделно интервю аржентинецът разкри, че отборът на Уилямс е бил против неговата идея да стартира с твърдите гуми. Все пак тпилотът е успял да убеди тима да поема този риск, който се отплати. Не случайно Колапинто се пошегува, че ако не си намери пилотско място за догодина, той може да стане стратег.

Аржентинецът няма да бъде титуляр на Уилямс догодина, когато Карлос Сайнц ще стане съотборник на Алекс Албон. Той е един от кандидатите за свободното място в Заубер, но шансовете му не изглеждат големи.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички