По-рано тази седмица Световният моторспорт съвет на ФИА (WMSC) взе решението от началото на сезон 2025 във Формула 1 да не се дава бонус точката за пилота, записал най-бързата обиколка във всяко едно състезание, ако той финишира сред първите десетима.
Тази промяна беше посрещаната със смесена реакция от пилотите, които я коментираха преди уикенда за Гран При на САЩ. Част от тях одобряват това решение, докато други не са съгласни с него.
Догодина най-бързата обиколка вече няма да носи допълнителна точка
„Винаги съм бил на мнението, че тази точка е ненужна, най-вече заради начина, по който тя се печели – каза пилотът на Ферари Карлос Сайнц. – Сега тази точка отива, за този, който може да направи безплатен пит стоп в края на състезанието. Така че тя реално на показва кой е бил най-бързият пилот в съответното състезание. В повечето случаи тя се печели от пилота, който по някаква причина може да направи безплатен пит стоп в края.“
Сходно мнение сподели и Джордж Ръсел от Мерцедес, който каза, че никога не е виждал ползата от наличието на тази точка, която беше добавена към състезанията в началото на 2019 година.
Ландо Норис не се сърди на Рикардо за "откраднатата" точка в Сингапур
„Винаги съм смятал тази точка за малко безсмислена, защото тя винаги ще отива при този, които е имал трудно състезание. Той ще спре в бокса, ще сложи нови гуми и ще спечели една допълнителна точка. Никога не съм виждал ползата от нея, така че се радвам, че си отива“, каза Ръсел.
За разлика от тях двамата и Шарл Леклер, който също беше на същото мнение, Серхио Перес каза, че не е съгласен с това решение. Мексиканецът напомни, че в случаите на оспорвани битки за титлата тази точка добавя още една динамика в спора между отделните пилоти и отбори.
И Тото Волф коментира "мръсната игра" на Ред Бул в Сингапур
„Не съм много съгласен. Тя дава много. Има състезания, особено когато има оспорвани битки за титлите между отбори и пилоти, в които тя може да направи разлика. Говорим за 24 точки на сезон. Не знам защо е тази промяна, аз просто смятам, че беше нещо хубаво. Когато атакуваш точката в края има голямо напрежение за механиците, които се стараят да не объркат стопа, а и за теб самия да направиш добра обиколка. Не мисля, че това е правилното решение“, коментира пилотът на Ред Бул.
Попитан дали наличието на бонус точка има бъдеще във Формула 1, наприме за пилота, спечелил полпозишъна, Сайнц каза, че тази идея е добра.
В Макларън са недоволни от услугата, която Рикардо направи на Макс
„Да, съгласен съм. Полпозишънът е нещо, което, поне във Формула 1, е много ценно. А и ние като пилоти искаме да сме най-бързи в квалификацията, защото това показва кой е направил най-чистата обиколка, а и може би кой е поел повече рискове. Залагаш всичко, за да спечелиш полпозишъна.
„В колона, в която една кола ще спечели всички полпозишъни, има по-малко смисъл. Но в идеалния сценарии на малки разлики аз смятам, че в това ще има повече смисъл, отколкото да има точка за най-бързата обиколка в състезанието“, коментира испанецът, който догодина ще кара за Уилямс.
Снимки: Gettyimages