Франц Тост за най-голямото предизвикателство, което очаква Антонели във Формула 1

Бившият ръководител на отбора на Алфа Таури Франц Тост каза кое ще е най-голямото предизвикателство, пред което ще се изправи Андреа Кими Антонели при своя дебют във Формула 1 през 2025 година.

Антонели ще е един от тримата новобранци, които ще дебютират във Формула 1 догодина. Освен него своя дебют ще направят още Джак Дуън и Оливър Беарман, който вече има две състезания зад гърба си като резерва, но догодина ще е титуляр.

От Ферари обясниха защо младите пилоти се представят толкова добре
От Ферари обясниха защо младите пилоти се представят толкова добре

От тримата Антонели е най-младият и неопитен от тримата. Италианецът ще бъде на 18 години и 203 дни когато застане на старта на Гран При на Австралия на 16 март догодина. Това ще го направи третият най-млад пилот в историята на Формула 1 зад Макс Верстапен и Ланс Строл, които дебютираха съответно на 17 години и 166 дни и на 18 години и 148 дни.

Ръсел: Кими ще ме държи на нокти
Ръсел: Кими ще ме държи на нокти

Според Тост, който има богат опит в работата с млади пилоти от годините си в Алфа Таури/Торо Росо, най-голямото предизвикателство за Антонели догодина няма да бъде карането, а работата в голям отбор като този на Мерцедес.

От Мерцедес признаха за допусната грешка при дебюта на Антонели
От Мерцедес признаха за допусната грешка при дебюта на Антонели

„Скоростта е там, това се вижда. Винаги е трудно за младите пилоти в заводските отбори, особено за отбор като Мерцедес, защото фокусът е върху теб, но аз съм сигурен, че Тото (Волф) и екипът му ще го подготвят по най-добрия възможен начин за следващия сезон. От гледна точка на пилотирането аз не мисля, че ще има проблем за него. Той е бърз, има уменията и ще се представя добре.

„Въпросът е от психологическа гледна точка, защото като млад пилот във Формула 1, ти трябва да работиш с много различни партии. Има техническа страна, която включва шасито, двигателя, аеродинамиката, всички данни, което означава, че към него ще има много въпроси.

„Да не забравяме и маркетинга и медиите, така че нещата са много за един млад пилот. Отборите винаги трябва да внимават с младите пилоти и да не ги претоварват, за да може в неделя, когато светофарите изгаснат, те да не са преуморени“, коментира Тост.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички