Този уикенд Формула 1 се завръща след едномесечната есенна пауза с Гран При на САЩ. Състезателният уикенд в Остин обаче ще бъде много важен за битката в челото поради няколко причини.
Първата е, че „Пистата на Америките“ реално предоставя на отборите последният шанс те да въведат големи подобрения по своите коли преди края на сезона. Гран При на САЩ ще даде началото на серия от три поредни уикенда заедно с Мексико и Бразилия, след което ще има една триседмична пауза, която ще бъде последвана от финалната серия от три поредни старта в Лас Вегас, Катар и Абу Даби.
Като цяло от тези пет писти, единствено трасето в Лас Вегас има по-различни изисквания със своите дълги прави и бавни и остри завои. Най-вероятно обаче в Града на греха отборите ще използват крилата, които използваха на „Спа“, „Монца“ и в Баку, където пистите са със сходни характеристики.
От ФИА са наредили на Макларън да модифицира задното си крило
Единственият минус при въвеждането на подобрения в Остин е фактът, че уикендът в Тексас ще включва спринт, което означава, че отборите ще имат само една 60-минутна тренировка, в която да оптимизират представянето на обновените си коли. В последните години обаче тимовете вече привикнаха към този формат и вече въвеждането на нови части в спринтовите уикенди не е такова табу, каквото беше в миналото.
„Това е естествена точка от сезона, в която всички отбори да въведат подобрения за Остин. Ферари са подготвили нещо голямо, смятам, че Макларън и Мерцедес също ще имат новости“, заяви шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър.
„Всички знаем, че вече сме започнали да работим по колите за следващата година и ще направим всичко по силите си, за да имаме малки подобрения – беше коментарът на ръководителя на Ферари Фредерик Васьор. – Мисля, че ще видим последните подобрения за всички, това ще важи за нас, но и за другите отбори. В последните няколко състезания видяхме, че разликите са минимални, а те могат да станат още по-малки и дори най-малкият компонент да направи голяма разлика.“
Другата причината, която ще направи Гран При на САЩ много важна за битката в челото до края на сезона е фактът, че на „Пистата на Америките“ ще получим по-реална представа за съотношението на силите между Ред Бул и Макларън. В последното състезание в Сингапур Ландо Норис спечели с 21 секунди пред Макс Верстапен, който записа едно много силно второ място на най-неподходящата за Ред Бул пистата.
Макларън ще продължи да развива колата си
За разлика от „Марина Бей“, трасето край Остин ще е много по-подходящо за „Биковете“ със своите издължени бързи и средно бързи криви. Именно поради тази причина Гран При на САЩ ще ни покаже колко голямо точно е изоставането на Ред Бул преди финалните шест старта, от които пет ще се проведат на трасета, сходни с това в Тексас. Единственото изключение, както вече беше отбелязано, е пистата в Лас Вегас, която е по-близка до „Монца“ и Баку, където Ред Бул не се представи много добре.
Снимки: Gettyimages