Според един от водещите експерти в MotoGP Нийл Ходжсън отборът на Хонда вече е започнал да показва признаци, че излиза от кратера, в който беше изпаднал в последните години в кралския клас.
Това падение на Хонда дори доведе до предварителната раздяла с Марк Маркес, а в края на годината японският тим ще загуби и дългогодишния си основен спонсор Repsol. По думите на Ходжсън обаче японците вече са започнали да показват признаци, че са намерили правилната посока за развитие.
Официално: Хонда се разделя с генералния си спонсор в края на годината
„Те инвестират много, но това и трябва да правят. С правилата за отстъпките те получиха повече гуми и могат да правят повече тестове. Те определено се възползват от това. Смята, че за първи път, виждаме резултат от тези тестове. Те намериха някаква посока.
„Много се радвам, защото те се бяха загубили. Има много причини защо това се случи – закъсняха в битката с аеродинамиката, бяха тромави с електрониката, а и разчитаха прекалено много на Марк Маркес.
„Когато той се оттегли, те осъзнаха, че не са в дупка, а в кратер. Сега те започнаха да излизат от него“, заяви Ходжсън.
MotoGP потвърди замразяването на двигателите за следващите два сезона
Неговите думи напълно отговарят и на това, което се вижда на пистата в последните стартове в MotoGP. В началото на сезона пилотите на Хонда бяха твърдо в дъното на колоната, но вече започнаха да се намесват в битката в средата на класирането и дори да се борят по-често за влизане във втората фаза на квалификацията. В Индонезия дойде и първото класиране в топ 10 в състезание за пилот на Хонда от началото на годината, благодарение на Йоан Зарко от екипа на LCR Хонда.
Догодина Хонда ще продължи да разчита на световния шампион за 2020 година Жоан Мир и Лука Марини в заводския си тим, а в този на LCR Хонда ще си партнират Зарко и новобранецът Сомкиат Чантра. Тайландецът ще заеме мястото на Такааки Накагами, който ще премине в тестовия отбор на Хонда, където той ще си партнира с Алейш Еспаргаро и Щефан Брадъл.
Има ли място в MotoGP Сомкиат Чантра?
В допълнение Хонда си осигури услугите и на Романо Албесиано, който ще замени Кен Каваучи на поста технически директор в състезателния тим на японците. Албесиано отива в Хонда от Априлия, където той и Еспаргаро бяха главните отговорници за напредъка на скромния италиански производител през последните години.
Снимки: Gettyimages