До момента кандидатурата на Андрети Глобал за влизане във Формула 1 не постига особени успехи – ФИА одобри в края на миналата година новият американски тим, но Формула 1 и отборите са против. Собственикът на търговските права на Формула 1 Либърти Медия също е против влизането на нов отбор, което може да доведе до проблеми с правосъдието за Формула 1, но оттам окуражиха Андрети, че има шанс да се пробва за сезон 2028, ако Кадилак разработи собствена задвижваща система.
Отказът на Формула 1 да допусне Андрети е абсурден, но засега действа, а за последно в световния шампионат влезе нов отбор през 2016, когато дебютира Хаас.
Андрети: Фен съм на Оскар Пиастри
В същото време обаче се появи информация, че забавянето на кандидатурата на Андрети е мотивирало „някой от действащите отбори” във Формула 1 да влезе в контакт с Кадилак и съответно Дженерал Мотърс и да се опита да ги убеди да потърсят нов партньор за участие в спорта. Различни източници в Щатите съобщиха, че всъщност с американския автомобилен гигант са се свързали от „поне един отбор”, но няма информация дали това е довело до някакво развитие. По-рано тази година от GM декларираха, че гигантът иска да влезе във Формула 1 само с Андрети и не се интересува от други варианти.
Новата кола на Ред Бул ще е еволюция на проблематичния RB20
Другата спекулация е свързана с бъдещето на Алпин и евентуалния интерес от страна на GM и Андрети към тима на Рено. Евентуалната му покупка от страна на американците ще им осигури пряк път към Формула 1 плюс шанс за спасяването на програмата за задвижващи системи, която Рено вече обяви, че закрива. Но и това е все още в сферата на предположенията.
Макс Верстапен е спрял преговорите с Мерцедес?
Снимки: Gettyimages