Автомобилът на Ред Бул за следващия сезон във Формула 1 – RB21, ще е еволюция на настоящия болид на тима, който обаче се оказа твърде проблематичен относно развитието му и отключването на потенциала му в по-широк оперативен прозорец. Другите тимове, основно Макларън се справят по-добре с развитието на колите си в рамките на сезона и RB20 се оказа недостатъчно добре работещ с гумите, както и с непостоянно работещ аеродинамичен пакет.
„Колата ни за догодина ще е еволюция на RB20 – потвърди шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър. – Ние пренесохме много компоненти от колата от миналата година в RB20, защото това е един от ефектите на тавана на бюджетите и ако няма някакъв сериозен пакет подобрения, няма смисъл да се правят промени.”
Макс Верстапен е спрял преговорите с Мерцедес?
Хорнър допълни, че този подход по отношение на автомобила е продиктуван и от изискването да се отделят сериозни ресурси за развитието на новото подразделение за задвижващи системи Ред Бул Пауъртрейнс, което трябва да доставя мотори на тима от 2026.
Бриаторе: Вратата ни остава отворена за Сайнц
„Това е нов бизнес, вече сме наели 600 човека, изградихме база и сега ще интегрираме това в Ред Бул – допълни Хорнър. – Това е сериозна задача, като искаме за 2026 да имаме пълноценен доставчик на задвижващи системи за два отбора.”
Ново оцветяване за задните крила на Уилямс в Остин
Хорнър потвърди, че част от проблемите с развитието на RB20 се дължат и на трудностите, идващи от въздушния тунел в Бедфорд, който отборът използва от 2005 година насам и който е остарял за стандартите на Формула 1, тъй като е вече на 60 години. Ред Бул строи нов, но той няма да влезе в действие преди 2026 година.
Ще напусне ли Ред Бул Формула 1?
Снимки: Gettyimages