За разлика от Мерцедес, Уилямс ще жертват сезон 2025 заради новите правила

Ръководителят на отбора на Уилямс Джеймс Ваулс предупреди, че следващият сезон 2025 ще бъде труден за британския екип, който ще се фокусира върху новите правила, които ще влязат в сила във Формула 1 през 2026 години.

Позицията на Уилямс е напълно противоположната на тази на Мерцедес, чийто ръководител Тото Волф вече каза, че „Сребърните стрели“ няма да жертват сезон 2025, за да започна по-рано работата си по колата за 2026. Уилямс обаче може да си позволи този лукс, тъй като се намира в по-задна позиция от Мерцедес и няма никакви надежди да се бори в челото догодина.

Мерцедес няма да жертва сезон 2025 заради новите правила
Мерцедес няма да жертва сезон 2025 заради новите правила

Именно поради тази причина Ваулс предупреди, че 2025 година ще бъде трудна за Уилямс, а пилотите на тима Алекс Албон и Карлос Сайнц са напълно наясно с това.

„Това е нещо, което Алекс и Карлос знаят: сезон 2025 ще е труден, така си мисля аз. Няма да ни видите да се придвижваме напред, ще мръднем малко назад. А ако това се случи, аз ще съм окей, защото ние ще инвестираме повече в 2026 година, отколкото хората около нас. Точно това може да се очаква – ние ще жертваме сезон 2025. Това не означава, че ще сме десети, но ще бъде трудна година“, коментира Ваулс.

Британецът пое управлението на Уилямс в началото на миналата година, точно след като Уилямс завърши на последното място при конструкторите през сезон 2022. Под ръководството на Ваулс Уилямс се изкачи до седмата позиция през миналата година, но в началото на тази отново започна трудно, след като в Гроув настъпиха много промени през зимата.

От Уилямс потвърдиха кога може да си тръгне Сайнц
От Уилямс потвърдиха кога може да си тръгне Сайнц

Постепенно обаче Уилямс започна да навлиза във форма, а нещата се промениха чувствително, след като Ваулс смени Логан Сарджънт с Франко Колапинто за Гран При на Италия. Още във второто си състезание в Баку аржентинецът спечели първите си точки, финиширайки осми. С тези точки и седмото място на Албон в Азербайджан Уилямс се изкачи на осмото място във временното класиране с 16 пункта, с три повече от Алпин и с 15 по-малко от Хаас.

Ваулс не съжалява, че забави толкова смяната на Сарджънт с Колапинто
Ваулс не съжалява, че забави толкова смяната на Сарджънт с Колапинто

„Мисля, че имахме късмет да завършим седми миналата година. РБ (Алфа Таури) бяха много бързи в края на годината и всичко зависеше от едно стратегическо решение, което реши кой ще завърши по-напред. Все пак завършихме седми.

„Мисля, че ние бяхме прекалено открити за проблемите с теглото на тазгодишната ни кола. Ако пресметнем представянето на колата, ще видим, че ние няма да сме там, където сме. Сега, след като свалихме теглото на колата, ние сме там, където очаквахме да сме, така че нямаше стъпка назад.

„Но ние се опитваме да правим големи крачки, а не малки стъпки, да не напредваме малко по малко, а да правим големи скокове с това, което правим. А докато правим това, ние ще се препъваме и аз съм се примирил с това, защото ние няма как да забравим наученото.

„Мога да ви го гарантирам: за съжаление ще се спъваме. Не мисля, че ще бъде през 2025, мисля, че имаме добър път напред. Смятам, че за 2026 ние искаме нещо, което е отвъд възможностите на нашата организацията. Но ние ще трябва да се постараем и може би ще се спънем по пътя“, каза Ваулс.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички