Фернандо Алонсо обясни липсата на колата на сигурността във Формула 1

Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо сподели своята теория защо вече девет състезания не е имало излизането на колата на сигурността.

Последната пълна неутрализация на надпревара беше в Канада в средата на месец юни, след което имаше девет състезания и един спринт, в които имаше само един кратък период с виртуална кола на сигурността в самия край на Гран При на Азербайджан. Тази серия включваше и първата в историята Гран При на Сингапур, която не само нямаше нито едно излизане на автомобила на сигурността, но и нито едно развяване на жълтите флагове.

За Формула 1 това е първият подобен период от този между Унгария 2003 и Испания 2004, когато отново имаше девет поредни старта без излизане на колата на сигурността. А според Алонсо това се дължи на една страността в модерните граундефект коли, които всъщност са по-бързи, когато не се карат на лимита.

„Тези коли не са лесни за каране, но аз мисля, че проблемът е, че е много трудно да извлечем максимума от тях. Така че, ако караш на 90%, понякога ти може да си по-бърз, защото не поставяш пода под странни ъгли, не натоварваш излишно окачването. Не натискаш на лимита, а точно при него идват и грешките. Така че понякога да караш на 90% е бързо“, коментира испанецът пред motorsport.com.

„Баку е перфектният пример за това. В първата фаза на квалификацията аз бях 15-ти след проблема на Ландо, иначе щях да съм 16-ти и да отпадна. Седем минути по-късно аз сложих нов комплект гуми и бях пети във втората част. Подобрих времето си с 1.1 секунди, въпреки че карах по идентичен начин.

„Спирах на същите места, подготвителната ми обиколка беше същата, но успях да подобря времето си с 1.1 секунди. При други се случи обратното – бяха много бързи в началото и много бавни след това. Понякога нямаме обяснение за тези неща.

„Ако навлезем в детайли и безбройните сензори, които имаме по колите, ние ще намерим много малки разлики когато колата е бавна. Просто я поставяме в позиция, в която тя може би е по-щастлива и такива неща.

„Точно затова, защото в състезанията караме на 90%, за да се грижим за гумите, горивото и всички подобни неща, ние не виждаме много проблеми и коли на сигурността. Колите са по-доволни, когато ги караш в определена скорост. Това е малко против логиката на пилота, която ни казва, че с нови гуми ние трябва да караме на 110% в квалификацията. Но с тези коли това е нещо, което трябва да контролираш“, каза още пилотът на Астън Мартин.

До момента през сезон 2024 е имало само седем излизания на колата на сигурността в първите 18 кръга. Те бяха в Саудитска Арабия (1), Китай (2), Маями (1 в спринта и 1 в състезанието) и в Канада (2).

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички