Баная: Трябваше да използва занижен режим на двигателя през цялото време

Франческо Баная разкри след финала на спринта за Гран При на Япония в MotoGP, който беше спечелен от световния шампион, че е бил принуден да използва занижен работен режим на своя мотор в хода на цялата надпревара.

Падане на Акоста подари на Баная победата в спринта в Япония
Падане на Акоста подари на Баная победата в спринта в Япония

Това се е наложило, след като в опознавателната обиколка той не е използвал специални режим на двигателя за ниска консумация на догориво, за да разбере по-добре условията. Това беше за сметка на представянето на самия спринт на „Мотеги“, която е пистата с най-висока консумация на гориво в целия календар на MotoGP. Със сигурност той няма да може да си позволи подобен риск утре, когато пилотите ще разполагат със само 22 литра за 24 обиколки, а днес имаха по 12 литра за 12 тура.

„Много съм щастлив. Не беше лесно, трябваше да жертваме представяне в състезанието, за да разбера по-добре условията преди старта, не използвах картата на двигателя за пестене на гориво, така че през цялото време трябваше да съм в по-нисък работен режим.

„Във всеки случай ние работим много добре през целия уикенд. Много съм доволен, защото в тези условия, които не са лесни, печеленото и наваксването на точки е максимумът. Така че благодаря на отбора, нека да продължим така“, заяви световният шампион.

Преди две години Алейш Еспаргаро имаше един куриозен момент в състезанието на „Мотеги“, след като механиците на Априлия бяха забравили да изключат този режим за пестене на гориво на стартовата решетка. Това принуди испанецът да влезе в бокса, за да вземе резервната си машина в края на загряващата обиколка и той жертва шестото си място на старта. Тогава Еспаргаро финишира състезанието на 16-та позиция и не взе точки, докато беше в битката за титлата.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички