Моторспорт съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко вярва, че Дениъл Рикардо е загубил „убийствения си инстинкт“, след като напусна отбора на „Биковете“ в края на 2018 година.
Дениъл Рикардо не съжалява, че е напуснал Ред Бул в края на 2018 година
Австралиецът стигна до Формула 1 благодарение на младежката структура на Ред Бул. Той дебютира в средата на сезон 2011 с екипа на ХРТ, след което прекара две години в Торо Росо преди да бъде привлечен в Ред Бул на мястото на оттеглилия се Марк Уебър. В основния тим на „Биковете“ Рикардо си изгради много солидна репутация и беше известен със своите много късни атаки в зоните за спиране.
Австралиецът избра да се раздели с Ред Бул в края на 2018 година, след като беше засенчен от Макс Верстапен и се насочи към тима на Рено, където постигна два подиума през 2020 година, но нищо повече. Последва трансфер в Макларън, който донесе на Рикардо осмата му победа във Формула 1, но като цяло престоят му в Уокинг не беше успешен.
Именно затова той си тръгна от тима една година предварително и се завърна в Ред Бул, където стана трети и резервен пилот. Рикардо получи нов шанс да бъде титуляр във Формула 1 в средата на сезон 2023, когато той замени Ник де Врийс в екипа на Алфа Таури.
С изключение на няколко проблясъка обаче втората кариера на австралиеца не предложи нищо особено и така се стигна до вчерашния ден, в който беше обявено, че той и Рейсинг Булс се разделят още сега. А според Марко всички проблеми на Рикардо са започнали в края на 2018 година, когато той напусна Ред Бул.
Официално: Дениъл Рикардо и Рейсинг Булс се разделиха
„Мисля, че решението му да напусне Ред Бул беше повратният момент в неговата кариера. Той нямаше печеливша кола нито в Рено, нито в Макларън. Той спечели на „Монца“, но това бяха особени обстоятелства.
„Не знам какво точно се случи, защото, ако знаехме, ние щяхме да му помогнем. Но скоростта и най-вече късното спиране, минаването от ляво и от дясно, в последните години той ги пробва, но ги нямаше. Убийственият инстинкт беше изчезнал“, коментира Марко пред motorsport-total.com.
Австриецът се върна и към лятото на 2018 година, когато Рикардо взе решението да напусна Ред Бул и да премине в Рено. Една от основните причини за този ход на австралиеца бе фактът, че от 2019 година Ред Бул щеше да започне работа с Хонда.
„Той имаше определени резервации за мотора на Хонда и очевидно се вслуша повече в сладките думи на Рено и Сирил Абитебул. Финансово нямаше голяма разлика между офертата на Рено и нашата.
„Казах му, че ще му е трудно да прави „Shoyes“, не мисля, че до тогава бяхме виждали Рено на подиума. Той дойде при нас и през 2014 победи Себ (Фетел) с 3:0 победи, след това Даниил Квят бе по-бърз от него на моменти, но като цяло той контролираше нещата. След това дойде и Макс, който ставаше все по-силен и по-силен, така че това определено беше една от причините той да избере Рено“, обясни Марко.
Той също така коментира и начина, по който Рикардо и Рейсинг Булс се разделиха. По думите на австриеца пилотът е знаел още преди Гран При на Сингапур, че това ще е последното му състезание и записаната най-бърза обиколка в края е била приятно сбогуване.
Дани Рикардо се сбогува с Формула 1 и благодари на феновете
„Таймингът на всичко е свързан с различни фактори и ангажименти. Той беше информиран и получи стойностно изпращане с най-бързата обиколка. Той показа с какъв потенциал разполага, не с нужното постоянство, за да бъде в Ред Бул, но това беше безупречно представяне.
„Мисля, че ясно бяхме казали, че той трябва да е категорично по-добър от Юки (Цунода), а той го направи в само няколко състезания. Така че историята на блудния син, който се завръща в Ред Бул, за съжаление нямаше как да се случи.
„Той много добре каза, че се е помирил със себе си. Приел е ситуацията, а ние ще видим какви са неговите планове за бъдещето“, каза Марко.
Мястото на Рикардо в екипа на Рейсинг Булс до края на сезона ще бъде заето от Лиам Лоусън. Новозеландецът ще направи своя дебют като титуляр във Формула 1 по време на Гран При на САЩ след три седмици.
Снимки: Gettyimages