Добавянето на второ състезание на пистата „Мизано“ в края на тази седмица създава доста главоболия за отбори и ръководителите на шампионата, които ще се състезават с времето, за да транспортират цялото си оборудване до пистата „Мандалика“ в Индонезия за само три дни.
Оригинално този уикенд трябваше да се проведе Гран При на Индия, която обаче беше отменена и заменена от отложената Гран При на Казахстан. Впоследствие обаче и първата визита на кралския клас до Алмати отпадна, което принуди Дорна да търси алтернатива, за да спази договорите си за телевизионни права.
MotoGP анулира Гран При на Казахстан, "Мизано" получава втори старт
След разглеждането на множество варианти от Дорна се спряха на решението да има втори старт на „Мизано“, две седмици след първото състезание на италианското трасе. Това обаче създава доста логистични главоболия, тъй като само седмица след Гран При на Емилия-Романя ще се проведе и Гран При на Индонезия на пистата „Мандалика“.
От Дорна обаче са се подготвили и са планирали минута по минута транспортирането на цялото оборудване от „Мизано“ до „Мандалика“. Според плана на испанската компания, който беше обяснен от директора по операциите Карлес Хорда, цялото оборудване трябва да е на „Мандалика“ в средя по обяд местно време.
Всичко ще започне в неделя около 14:30 италианско време, приблизително 45 минути след финала на състезанието на „Мизано“. Самото то ще стартира с час по-рано от обичайното, за да няма директен конфликт с Гран При на Сингапур във Формула 1, която ще стартира в 15:00 часа българско време в неделя.
„Ние не искаме да правим компромис с изживяването на феновете. Товареното на камионите отнема около един час, след което ще имаме 6-часово пътуване до летище Малпенса в Милано. От седмици говорим с хората там, за да имаме определен ред, в който ще товарим кутиите с каргото в самолетите. Всичко трябва да бъде инспектирано, преди да бъде натоварено.
„През 2023 ние изпратихме на отборите точни размери за техните контейнери с конкретни форми, за да можем да ги събираме точно в самолетите, които ползваме. Сега ни отнема шест часа, за да натоварим един самолет, до миналата година времето беше двойно. Това ни позволява да бъдем по-ефективни. Става като пъзел, когато знаеш как точно да подредиш кутиите.
„Вече знаем, че Moto2 и Moto3 се събират в един самолет. Досега използвахме четири самолета Boeing 747, но заради новото споразумение с Qatar Airways ние ще използваме пет самолета от модела 777. Това ще ни позволи да намалим нашите емисии с около 30%, защото ще използваме самолети с два двигателя, вместо с четири, така че реално минаваме от 16 на 10 двигателя общо.
„Планът ни е първият самолет да излети от Милано в понеделник в 13:00 часа, да кацне в Доха от от там ще продължи към Ломбок, където трябва да пристигне във вторник в 11:15 часа. Последният самолет ще излети във вторник в 17:00 часа и ще кацне в Ломбок в сряда в 15:00 часа.
„Когато всички пристигне на летището товарът ще бъде разтоварен и ще бъде транспортиран с камиони до пистата“, обясни Хорда.
Снимки: Red Bull Content Pool