Хюлкенберг призова стюардите да преосмислят начина, по който дават наказания

Нико Хюлкенберг ще има нов съотборник за предстоящата този уикенд Гран При на Азербайджан, тъй като Кевин Магнусен е наказан да пропусне старта в Баку. На негово място вторият болид на Хаас ще бъде поверен на Оливър Беарман, който догодина ще бъде титуляр на американския тим.

Беарман няма да ползва собствения си номер в Баку този уикенд
Беарман няма да ползва собствения си номер в Баку този уикенд

Магнусен не може да кара този уикенд, тъй като събра 12 наказателни точки в рамките на последните 12 месеце, което автоматично го вади от един старта. Така той се превърна в първия пилот, който получава забрана за участие в състезание заради натрупани наказателни точки, откакто тази система беше въведена през 2014 година.

Магнусен е едва осмият пилот, който получава забрана да участва в състезание
Магнусен е едва осмият пилот, който получава забрана да участва в състезание

Датчанинът събра тези 12 пункта за различни провинения от началото на този сезон, като последното от тях дойде в Гран При на Италия преди две седмици. Тогава той беше санкциониран с 10 секунди и две точки след удара си с Пиер Гасли в спирането за втория шикан на „Монца“, докато двамата се бореха за позиция в състезанието.

Според Хюлкенберг този контакт не бил толкова сериозен, че да струва на Магнусен две наказателни точки. Германецът даде пример от по-рано през сезона, когато той беше в сходна позиция в борбата си с Фернандо Алонсо по време на спринта в Австрия. Тогава германецът получи две наказателни точки, въпреки че, както беше и в случая с Магнусен и Гасли, и двамата пилоти бяха казали пред медиите, че това е незначителен инцидент.

„Аз не виждам две точки тук, а 10-секундното наказание е прекалено сурово, повечето пилоти мислят така. Имах подобен случай с Фернандо в спринта в Австрия, когато аз се опитах да го изпреваря в третия завой, блокирах гума и той трябваше да излезе от пистата, но това са състезанията. За да има изпреварвания, ние трябва да излизаме от зоната си на комфорта и да поемаме рискове, такива неща се случват.

„В моя случай с Фернандо, а и при този на Кевин и Пиер, и двамата пилоти казах, че това е нищо. Но изглежда, че всеки път, когато има дребен контакт, стюардите искат да се намесват и да има последствия. Пилотите смятаме, че това не е нужно за всеки контакт. Може инструкциите трябва да бъдат преразгледани и променени, защото трябва да можем да се състезавам, а сега е много трудно.

„Ще стане скучни, тъй като не можем да се състезаваме, постоянно ще получаваме наказания. Сигурен съм, че ще дискутираме тази тема по време на срещата ни със състезателния директор (Нилс Витих)“, коментира Хюлкенберг преди Гран При на Азербайджан.

Той също така добави, че системата с наказателни точки има място във Формула 1, но само за екстремни случаи.

„Тя е за екстремни случаи, ако пилот направи нещо глупаво или опасно, хубаво е да ни държи изкъсо. Ще знаем, че има последствия, ако правим глупави или опасни неща, така че смята, че тя има място.

„Случилото се с Кевин е най-пресният пример, но нещата не започнаха тази година. Има едно натрупване, но е добре да имаме тази система за екстремни случаи. С тези дребни инциденти обаче е сложно да се намери точният баланс“, признава пилотът на Хаас.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички