Тиери Нювил оглави класирането в рали „Еко Акрополис“ след края на сутрешните съботни отсечки, които предложиха нова порция драма.
Още в първия етап за деня Ойт Танак, който беше начело след петъчните етапи, трябваше да спира два пъти, за да сменя спукани гуми. Това дръпна естонеца до четвъртото място и позволи на Дани Сордо да поведе пред Нювил и Себастиен Ожие.
Испанският ветеран обаче не се размина с драмите и той също спука гума в последния етап преди зоната за смяна на гуми. Сордо обаче избра да не спира и да сменя задната си дясна гума, което деламинира и нанесе сериозни поражения по автомобила на испанеца, чието купе беше пробито и започна да се пълни с прахоляк.
Тези проблеми на Танак и Сордо позволиха на Нювил да поведе с аванс от 35.3 секунди пред Сордо. Ожие е трети, на 1:25.2 зад лидера, след като записа две етапни победи тази сутрин. Танак заема четвъртото място, на 3:25.3 зад съотборника си Нювил след загубените повече от 4 минути в „Ренгини“.
С много силното си каране от началото на деня Сами Паяри поведе в WRC2, като финландецът заема петото място в общото класиране на ралито. Пилотът на Тойота има аванс от 26.1 пред Роберт Вирвес. Йоан Росел, който загуби много време със спукана гуми вчера вечерта, успя да се върне в тройката в класирането в WRC2, като французинът изостава с 26.3 от Вирвес. Фабрицио Салдивар и Кайетан Кайетанович допълват топ 5 в WRC2 след сутрешните етапи.
Състезаващият се с български лиценз Николай Грязин се движеше в подножието на топ 5 в WRC2 след първите два етапа за деня. Пилотът на Ситроен обаче спря в началото на „Аги Теодори“ да смени гума, след което получи и друга повреда в своя автомобил, която го принуди да прекрати участието си за деня.
Рали „Еко Акрополис“, десети кръг за сезон 2024 в Световния рали шампионат, продължава в 15:46 часа с „Лутраки“ (12.90 км), след което пилотите отново минат по „Аги Теодори“ (25.87 км). Денят ще завърши със суперспециалния етап „Еко“ (1.97 км), който е предвиден за 21:05 часа.
Снимки: Gettyimages