Отборът на Хаас може и да не получи разрешение от Ферари да използва Оливър Беарман в предстоящата следващата седмица Гран При на Азербайджан във Формула 1.
Магнусен е едва осмият пилот, който получава забрана да участва в състезание
Както е известно американският тим няма да може да разчита на Кевин Магнусен за надпреварата в Баку, тъй като датчанинът е наказан и няма правото да стартира край бреговете на Каспийско море. Най-логичният заместник на Магнусен е бъдещият пилот на Хаас Беарман, който има опит с колата на тима от четирите тренировки, в които вече участва и познава много добре пистата в Баку, където преди година той записа полпозишън и две победи във Формула 2.
Британецът обаче може и да не получи шанса да направи предварителн дебют с екипа на Хаас, тъй като от Ферари може и да не позволят на Хаас да го използва. Ферари има общо трима резервни пилоти в лицето на Беарман, Антонио Джовинаци и Роберт Шварцман.
Хаас няма да обжалва наказанието на Магнусен
Проблемът е, че по време на Гран При на Азербайджан Джовинаци и Шварцман ще са ангажирани в Световния шампионат за издръжливост (WEC) на „Фуджи“ в Япония. Това означава, че ако Скудерията заеме Беарман на Хаас, то „Черните кончета“ могат да останат без резервен състезал за уикенда в Баку, което надали ще се иска на шефовете в Маранело.
Това може да принуди Хаас да се обърне към другия си резервен пилот Пиетро Фитипалди. Бразилецът има два старта на своята сметка от края на 2020 година, когато той замени Ромен Грожан след зверската катастрофа на французина в Бахрейн. През тази година Фитипалди кара в Индикар, а последният старт от сезона в американските серии на овала в Нешвил също съвпада с уикенда за Гран При на Азербайджан, което още повече затруднява Хаас.
Все пак, с оглед задната позиция на бразилеца в класирането, има доста голям шанс той да бъде освободен от тима на Рейхъл Летерман Ланиган Рейсинг, за да се включи в Гран При на Азербайджан, ако е нужно.
Снимки: Gettyimages