Мерцедес е тимът, заявил най-много промени по колата си за Гран При на Белгия на „Спа” този уикенд, а на другия полюс са световните шампиони, които не са отбелязали нито един нов детайл по RB20.
Промените по W15 са насочени към цялостното подобряване на представянето на колата и не са специфично насочени към „Спа” – тук влиза новата горна част на дифузьора за по-добро притискане на задницата, ново оформление на ръба на пода плюс допълнителен аеродинамичен елемент в предната част на пода за още притискане в зоната зад предните колела. В същото време от ореола над главата на пилота е премахнато едно малко крило за намаляване аеродинамичното съпротивление плюс промени в позицията на предното крило и малкото допълнително крило над скоростната кутия.
Хамилтън: Верстапен трябва да се държи като световен шампион
В Макларън и Ферари промените също са насочени към това колите им да са с по-малко притискане, по-малко съпротивление и по-висока максимална скорост на правите. При SF-24 това означава промени при предното и задното крила, а при MCL38 най-много нови неща има в задницата на колата – ново задно крило с по-малко притискане плюс крилото под него и промени по корпуса на въздушните кутии около задните спирачни апарати.
Ландо Норис: Още е рано да ставам №1 в Макларън
Алпин и Заубер също са със сериозни подобрения по колите, като Валтери Ботас ще пробва първи новите компоненти, които се добавят към тези, които бяха изпробвани в Унгария, а от френския тим няма уточнение дали новите неща ще са само за единия пилот. Хаас и RB също променят задното крило за по-ниско притискане и съпротивление, а Уилямс и Астън Мартин нямат нищо ново.
Макс не смята да спира с нощните сесии в симулатора
Снимки: Imago