Оскар Пиастри вече има една победа на своята сметка във Формула 1, но тя не дойде в основно състезание, а в спринта в Катар през миналата година. Австралиецът все още гони първия си успех в неделя, а преди втората половина на сезон 2024 каза, че вече определено се чувства готов за него.
Пилотът на Макларън има два подиума през тази година, след като завърши втори в Монако и Канада. Неговият сезон обаче е белязан и от доста лош късмет, най-вече в Маями, Емилия-Романя и Великобритания, където той изостана след грешки на отбора или други пилоти.
„Смятам, че определено съм готов да спечеля. Нещо, което е едновременно добро и лошо е фактът, че всеки път различно нещо ни пречи да спечелим. На „Силвърстоун“ взехме грешно стратегическо решение, на „Имола“ имах проблем с трафика в квалификацията, а колкото по-малко говоря за квалификацията в Австрия, толкова по-добре.
„Хубавото е, че не допускаме едни и същи грешки. Но мисля, че има доста примери, не само при мен, а и при Ландо, в които ние смятаме, че трябваше да спечелим. Остава ни най-трудната част. Мисля, че имаме много бърза кола. Просто трябва да се възползваме от нея“, каза Пиастри.
В Макларън оцениха шансовете си да се борят за титлата с Ред Бул
Той също така се върна и към Гран При на Великобритания и решението на Макларън да го остави на пистата за допълнителна обиколка със сликовете, когато на „Силвърстоун“ заваля по-силно. В крайна сметка този допълнителен тур коства на Пиастри около 20 секунди и го извади от битката за победата.
Андреа Стела коментира стратегическите грешки на Макларън в неделя
„Ако трябва да сме честни това е може би най-трудното решение за един отбор. Имаш две коли, на първите две места, които са раздели от половин секунда и започва да вали. Не мисля, че може да стане по-трудно от това.
„Определено има неща, които трябва да преразгледаме. Смятам, че двоен стоп щеше да е по-доброто решение. Но винаги е лесно да се говори след края. Трябва да разберем дали имахме информацията, която да ни каже, че това е по-доброто решение. Но определено беше болезнено.
„Да, ние имахме възможността за двоен стоп. Трябва да видим дали придадохме нужната важност на това решение. Да, когато колите са толкова близо една до друга с двоен стоп се губи много време. Условията ставаха по-сложни, но беше много, мното трудно да се прецени.
„А и наистина само едната половина от пистата беше трудна, до допълнителната ми обиколка, тогава цялата писта стана трудна. Като цяло беше много сложно за всички, но определено смятам, че двоен стоп щеше да ни даде по-добър шанс да спечелим“, заяви Пиастри.
Снимки: Gettyimages