Главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун оцени шансовете на британския тим да се бори с Ред Бул за титлата при конструкторите във Формула 1 през 2024 година.
В средата на сезона екипът от Уокинг заема третото място с актив от 295 точки и пасив от 78 спрямо „Биковете“. В момента Макларън се намира в много добра форма и през последните седмици почти винаги разполага с най-бързата кола на пистата, но комбинация от тактически грешки и инциденти не позволиха на тима да спечели втора победа през годината.
Андреа Стела коментира стратегическите грешки на Макларън в неделя
Въпреки тези перипетии Макларън успя да стопи част от пасива си спрямо Ред Бул, най-вече заради слабата форма, в която се намира Серхио Перес. В последните пет уикенда „Биковете“ спечели общо 105 точки, а Макларън 141, въпреки че в този период Ред Бул има две победи, а Макларън нито една.
Бътън очаква Ред Бул скоро да се раздели с Перес
Въпреки това Браун не посмя да оцени като „високи“ шансовете на неговия тим да се пребори за конструкторската титла. За последно тя беше спечелена от Макларън през 1998 година, когато в тима бяха Мика Хакинен и Дейвид Култард.
„Просто се опитваме да се представим по най-добрия възможен начин всеки уикенд. Не знам дали мога да опиша шансовете ни конструкторската титла като високи. Но определено смятам, че има шанс, ако продължим да печелим точки със същото темпо, като в последните 5-6 старта, така ще можем да стопим разликата до края на годината.
„Но трябва да гледаме на нещата състезание за състезание, както го прави Ландо. Няма да обяснявам на Ландо как да кара. В Австрия имаше съвсем лек контакт, който можеше да остави само следи от гуми по колите, но за съжаление той ни коства цялото състезание. В битките за победи и титли тези неща се случват“, каза Браун.
Той също така се върна и към изказването на Норис преди Гран При на Великобритания, в което той върна назад думите си от седмица по-рано, когато беше бесен на Макс Верстапен заради удара в Австрия. Според Браун това е напълно нормално, тъй като пилотите стават различни хора, когато сложат каските си и свалят визьорите.
Норис: Макс няма за какво да се извинява, аз прекалих с реакцията си
„Доволен съм с карането на Ландо. С пилотите има разлика когато те сложат каската и свалят визьора и когато са в по-нормалната обстановка през седмицата. Начинът им на комуникация е различен, те са държат по различен начин и отношенията им с другите са различни.
„Много шампиони в миналото са били душички извън пистата, но стават много свирепи, щом сложат каските си. Ландо не е по-различен от тях“, обясни Браун.
Снимки: Imago