Ръководителят на отбора на Макларън Андреа Стела коментира стратегическите грешки на неговия тим, които му костваха доста силен резултат в неделната Гран При на Великобритания.
В нея Макларън допусна две тактически неточности. Първата от тях дойде малко след средата на дистанцията, когато на „Силвърстоун“ започна да вали по-силно. Тогава Ландо Норис и Оскар Пиастри бяха на първа и втора позиция, но от Макларън повикаха в бокса само Норис за интермедия, докато Пиастри остана още една обиколка със сликовете.
Хамилтън пренаписа историята с деветата си победа на "Силвърстоун"
Това коства страшно много време на австралиеца, който почти бе настигнат от Норис още преди да завърши допълнителния си тур със сухите гуми. Стела призна, че в тази ситуация със засилващия се дъжд в Макларън е трябвало да повикат и двамата си пилоти едновременно в бокса, което пак щеше да коства време на Пиастри, но далеч по-малко. Подобен ход предприеха в Мерцедес, където Джордж Ръсел трябваше да изчака Люис Хамилтън да бъде обслужен, но това му коства само 2-3 секунди, а не близо 20, както бе при Пиастри.
Втората грешка на Макларън дойде когато пистата изсъхна и дойде време пилотите отново да се върнат към сликовете. Тогава Норис имаше пълната свобода да избере с какви гуми да завърши състезанието и той избра меките, което се оказа грешен ход, тъй като те деградираха много бързо и британецът загуби и второто място от Макс Верстапен, който бе с твърдите смеси.
По думите на Стела в бъдеще подобни решения трябва да се взимат по-категорично и от хората в бокса, а не от пилотите, тъй като допитването до тях показва несигурност от страна на отбора, който разполага с много повече данни от пилота.
Разочарованият Норис: Свалям шапка на Люис и Мерцедес
„Трябваше да настояваме повече за двойния пит стоп, защото Оскар загуби много повече много време с тази допълнителна обиколка, отколкото щеше, ако беше изчакал Ландо. Правилното решение беше да извикаме двамата заедно в бокса, но ще запомним тази грешка и ще се справим по-добро следващия път.
„Мисля, че бяхме малко алчни с решението да не губим време с двоен стоп. Но понякога трябва да се примираш с подобни ходове, защото те са по-правилните, вместо да се надяваш, че с допълнителна обиколка ще загубиш по-малко, особено когато вали.
„След това решението да заложим на меките гуми също не беше правилното. Имахме прекалено голяма деградация, за да задържим Макс зад нас, а Люис, той свърши много добра работа с меките сликове и ги съхрани до края.
„Това беше решение, което трябваше да бъде взето от хората. Както и с Оскар по-рано ние трябваше да поемем отговорност и да кажем кое е по-правилното. Мисля, че с допитването до Ландо ние показахме несигурност и това ни накара да поемем в посока, която не беше правилната.
„Имахме възможността да вземем решението, имахме повече информация, имаме повече хора, така че да заложим на средно твърдите гуми щеше да е по-добро решение. Отговорността е 100% моя, другите хора и пилотите дават своето мнение, но в този случай трябваше да преминем към средно твърдите гуми, защото имаше шанс меките да не издържат до края.
Снимки: Gettyimages