Почти сигурно Макларън също ще се включи в битката за победата в „24 часа на Льо Ман“ в близките години, след като ФИА и ACO решиха да запазят Hypercar правилата поне до 2029 година.
Тази новината бе обявена в петък, а малко по-късно главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун обясни, че въпросът за навлизането на британския тим във водещата категория на Световния шампион за издръжливост (WEC) не е „дали“, а „кога“. По думите на американеца това решение на ФИА и ACO дава по-голяма свобода за производителите да инвестират в една програма, знаейки, че тази инвестиция има по-голям шанс да се изплати.
WEC и Льо Ман запазват Hypercar правилата до 2029 година
„Разходите във всички моторни спортове са много важни и аз смятам, че това удължаване на тези правила помага на нашия бизнес модел. Ние предпочитаме да работим с двугодишна подготовка – ако ще участваме през 2026, ние ще трябва да го решим утре. Не бихме искали да влезем в дадена категория в нейния последен сезон“, каза Браун.
90 години по-късно – отново един производител печели в Монако и Льо Ман
За Макларън едно участие в Hypercar категорията ще отбележи завръщане в топ класа на „24 часа на Льо Ман“ за първи път от 90-те години на миналия век. Тогава британският екип дори записа една победа в Льо Ман, печелейки през 1995 година с F1 GTR.
Едно завръщане на Макларън във водещия клас би станало по LMDh правилата, които са малко по-евтини и се използват от БМВ, Кадилак, Порше, Алпин и Ламборгини. Това обаче ще се случи само, ако няма да пречи на другите състезателни програми на Макларън във Формула 1, Формула Е и Индикар, което според Браун ще се случи съвсем скоро.
В Макларън станаха по-безскрупулни към пилотите си и от Ред Бул
„Ако започнем нов проект, ние трябва да сме сигурни, че той няма да пречи на другите ни активности. Ние не сме далеч от момента, в който ще сме уверени, че ще можем да стартираме нов проект, който да не е за сметка на отборите ни във Формула 1, Индикар и електрическите състезания“, обясни Браун.
През миналия уикенд Макларън направи своето завръщане в Льо Ман, но в LMGT3 категорията с три клиентски 720S GT3 Evo. Автомобилът на Инсепшън Рейсинг с №70, който потегли от полпозишъна, завърши на 13-то място в LMGT3, докато двете коли на Юнайтед Аутоспорт с №59 и №95 отпаднаха с технически проблеми.
Снимки: Imago | Снимки: Gettyimages