Бурде отрече да е празнувал предварително полпозишъна в Льо Ман

Бурде отрече да е празнувал предварително полпозишъна в Льо Ман

Себастиен Бурде бе много близо до това да спечели втория си полпозишъна за „24-те часа на Льо Ман“ по време на снощната хиперпол сесия на пистата „Сарт“.

Роденията точно в Льо Ман пилот оглави класирането след първите излизания с време от 3:24.634, което той постигна в третата си летяща обиколка с първия комплект гуми. След това пилотът на Кадилак се върна на пистата за още една атака, но имаше гориво за само един летящ тур.

Той трябваше да го прекрати след катастрофата на Дрийс Вантоор и показания червен флаг 7:40 минути преди края на хиперпол. Още преди възобновяването на сесията беше ясно, че Бурде няма да се върна на пистата, тъй като няма достатъчно гориво да направи бърза обиколка. В хиперпол презареждането е забранено и отборите трябва да преценят предаврително колко обиколки ще искат да направят и да заредят за тях.

А по време на червения флаг репортерите се струпаха в гаража на Кадилак №3 на Бурде, за да празнуват спечеления полпозишън от страна на французина. Самият той обясни пред медиите, че вместо да се радва е казвал на всички да се успокоят, тъй като до края на хиперпол са оставали цели 7:40 минути.

Порше ликува в квалификацията в Льо Ман, Кадилак на второ и трето място
Порше ликува в квалификацията в Льо Ман, Кадилак на второ и трето място

Предупрежденията на Бурде се оказаха напълно правилни, тъй като в самия край на хиперпол неговото време бе подобрено първо от Алекс Лин с Кадилак №2, а след това и от Кевин Естре с Порше №6, който ще стартира от полпозишъна. Кадилак №3 все пак ще тръгне от първата редица, тъй като Кадилак №2 има наказание от пет места след катастрофата, която Ърл Бамабър предизвика на „Спа“ миналия месец.

„Не. Ако нещо аз дори казвах на всички, че остават 7:40 минути. Не знам защо всички искаха да ме снимат. Забавно е, защото когато загубихме полпозишъна, всички изчезнаха. Беше забавно, но е типично за пресата.

„Ние бяхме планирали да направим две излизания с по две обиколки. Но понеже обиколката за прибиране в първото излизане беше по-бърза, аз продължих да натискам, тъй като имаше риск да завали, а и вече имаше капки, така че не беше сигурно какво ще се случи. Третата обиколка в първото излизане беше с три-четири десети по-добра, така че решихме да я завърша.

„За съжаление, понеже в хиперпол нямаме право да дозареждаме, това ни даде възможност да направим само една обиколка във второто излизане, но тогава се появи червеният флаг. Не мисля, че в една обиколка във второто излизане щях да запиша по-добро време, но искахме да опитаме. Червеният флаг беше пагубен за нас в това отношение. Нямаше как да направим още една серия от обиколки, така се случи“, обясни Бурде.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Imago

Още от Моторни спортове

Виж всички