Астън Мартин влиза с два прототипа в WEC и Льо Ман догодина

Астън Мартин влиза с два прототипа в WEC и Льо Ман догодина

Британският автомобилен производител ще влезе в два прототипа от Hypercar в Световния шампионат за издръжливост (WEC) и „24-те часа на Льо Ман“ през 2025 година.

Това стана ясно по време на днешния медиен ден на основния организатор на WEC и „24 часа на Льо Ман“ - ACO. От ACO обявиха промяна в правилника, който вече ще задължава всички производители в Hypercar да участват с поне две коли в хода на целия сезон, включително и в Льо Ман.

За Астън Мартин 2025 година ще отбележи завръщането във водещата категория на „24 часа на Льо Ман“ за първи път от 2011 насам. Тогава британците участваха с шаси на Лола и собствен двигател, но сега шасито ще бъде конструирано от Астън Мартин, а двигателят ще бъде на Косуърт.

„Развитието на Valkyrie AMR-LMH върви по график, като голяма част от работата се върши зад кулисите. Планът е прототипът да направи своите първи километри на писта по-късно през лятото. Очаква ни интензивен тестов период, за да натрупаме километри с колата и да научим възможно най-много за нея преди да я хомологираме през есента“, заяви Адам Картът, ръководител на програмата в състезанията за издръжливост в Астън Мартин.

Астън Мартин ще атакува победата в Льо Ман през 2025 година
Астън Мартин ще атакува победата в Льо Ман през 2025 година

Шаситов на Valkyrie AMR-LMH ще бъде изцяло карбоново, а двигателя ще бъде 12-цилиндров V-образен мотор с обем от 6.5 литра. В момента агрегатът на Косуърт бива адаптиран към изискванията на Hypercar класа.

А изискването за поне две коли в WEC и Льо Ман означава, че догодина Кадилак, Ламборгини и Изота Фраскини също ще трябва да разширят своите програми. В момента трите марки имат само по един прототип, който участва в целия сезон в WEC, а Кадилак и Ламборгини имат допълнителни такива за Льо Ман.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички