Организаторите на „24-те часа на Льо Ман“ станаха обект на нови критики от страна на пилоти на различни отбори, заради решението да забранят предварителното подгряване на гумите за тазгодишното издание на надпреварата.
Предварителното подгряване бе забранено в Световния шампионат за издръжливост (WEC) в началото на 2023 година, за да се намалят разходите на отборите. За миналогодишното издание на „24 часа на Льо Ман“ обаче беше направено изключение, най-вече заради ниските температури в малките часове на нощта.
Подобен ход бе дискутиран и за тази година, но от ACO решиха да се придържат към правилника от WEC. Още в края на миналия месец пилотите на Ферари определиха това решение като „опасно“, а сега към тях се присъединиха и техни колеги от други отбори в Hypercar.
Пилотите на Ферари с критика към организаторите на Льо Ман заради "опасно" решение
„Като цяло все едно караме по черен лед, сходно е – каза пилотът на Порше Фредерик Маковиеки. – Стигаш до завоя, завиваш, колата не завива и продължава направо. Натискаш спирачки, а тя не спир. В допълнение с тези коли и всичките им системи, много от тях стават непредвидими.“
„Знаете ли усещане когато сте в самолет и има турбуленция, голяма турбуленция и изведнъж влизате във въздушен джоб. Усещането е сходно за нас. Когато изпуснете колата усещането е такова, а в първите два обиколки това се случва често. Стига да не излетиш от пистата всичко е добре, но, ако излетиш, се чувстваш като идиот“, заяви Лоик Дювал от Пежо.
„Проблемът е, че меките гуми загряват добре, но щом загреят те стават твърде меки – започна Себастиен Буеми от Тойота. – Колата започва да се движи много, а това не е добре.
„Така че в даден момент поемаш риска със средно твърдите гуми, но те загряват много трудно. И ако е студено може да се случи нещо, като това, което стана на „Спа“ миналата година.
„Ясно е, че когато излезеш от бокса със студени гуми, а някой е с топли, разликата в първия сектор ще е голяма. Огромна е. Със студените гуми в първия сектор се губят секунди. Когато излизаш от бокса и си с 5-10 секунди по-бавен в първия сектор, а там е шикан, допълнителен завой на пистата. Това ще създаде някои странни ситуации, в които GT колите ще са много по-бързи в първия сектор“, добави швейцарският състезател.
На противоположното мнение беше друг от пилотите на Тойота – Камуи Кобаяши, който е и ръководител на японския тим. По неговите думи подобни изпитания са нормална част от живота на професионалните пилоти и те трябва да се справят с тях.
Изхвърлиха Тойота от хиперпол, Джота Порше ще се бори за полпозишъна
„Не трябва да ме питате това. Плаща ни се за това, като професионални пилоти ние трябва да се справяме с всякакви метеорологични условия, като през нощта миналата година.
„Трябва да оцелеем, това е работата ни. Мисля, че предизвикателството е по-голямо за аматьорите. Ако някой може да се справи, то това са професионалистите. За мен тази забрана е добре дошла“, каза Кобаяши.
Снимки: Imago | Снимки: Gettyimages