Световният шампион Макс Верстапен и Ред Бул записаха неочаквано трудни свободни тренировки на „Имола” вчера, като нидерландецът остана далеч от челото и записа общо три излизания от трасето в рамките на двете сесии.
В края на деня вчера GPS данните показаха, че в Ред Бул са използвали по-ниски режими на работа на задвижващите системи, но това обяснява само донякъде по-ниското темпо на Макс и Серхио Перес.
![Леклер: Квалификацията ще е супер важна](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/18052024/c80d6c6a-84dd-4377-b8a3-830224ac7fb8.jpg?operations=crop(0:39:1024:615),fit(478:270))
Леклер: Квалификацията ще е супер важна
В първата свободна тренировка вчера Макс постоянно се оплакваше от липса на сцепление на предния мост, когато караше със средно твърдите гуми. За втората тренировка бяха променени настройките на колата му и световният шампион беше много по-доволен от работата със средно твърдите гуми. Но пък с меките се оказа, че сцеплението на предния мост е твърде голямо и Верстапен се оплака, че е бил много близо до това да се завърти.
![Леклер начело пред Пиастри и Цунода във втората тренировка](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/17052024/ec2dd559-48e0-428e-a06c-bb9f4f3bac43.jpg?operations=crop(0:461:5138:3352),fit(478:270))
Леклер начело пред Пиастри и Цунода във втората тренировка
Средно на обиколка Макс изоставаше с половин секунда от постиженията на Шарл Леклер и на моменти беше малко по-бърз от съотборника си Серхио Перес. Липсата на сцепление и нестабилният автомобил в трудните завои на „Имола” се оказаха основният проблем, който дръпна световните шампиони назад.
![Пилотите на Хаас, Сарджънт и Леклер с нови двигатели на "Имола"](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/17052024/acc8a1e1-f421-496a-97b0-1b3eaca4e292.jpg?operations=crop(0:69:1024:645),fit(478:270))
Пилотите на Хаас, Сарджънт и Леклер с нови двигатели на "Имола"
При симулациите на състезателно темпо със средно твърдите гуми нито Макс, нито Перес успяха да слязат под 1:21 минути за обиколка – 1:21.13 за Перес и 1:21.34 за Макс, докато Леклер постигна 1:20.73 минути, а Ландо Норис с Макларън беше на 0,1 секунда от него.
![Максимална глоба за Перес след първата тренировка в Емилия-Романя](https://sportal365images.com/process/smp-images-production/sportal.bg/17052024/e385a705-5dae-4bc3-85aa-39b2a4db9650.jpg?operations=crop(0:77:1024:653),fit(478:270))
Максимална глоба за Перес след първата тренировка в Емилия-Романя
Всички те обаче останаха засенчени от състезателната симулация на Оскар Пиастри с другата кола на Макларън, който с твърдите гуми в серия от 10 тура постигна 1:20.53 минути.
Снимки: Gettyimages