Този уикенд Формула 1 ще направи своето дългоочаквано завръщане в Китай, където за последно имаше състезание през 2019 година.
Как изглеждаше Формула 1 по време на последната Гран При на Китай?
Преди началото на същинските събития на пистата част от пилоти изразиха определени притеснения, свързани с измененията, които бяха направени по трасето в последните седмици. На част от завоите е бил положен чакъл непосредствено зад бордюрите на излизането от кривите, а самата настилка е променена и е положен нов слой битумна боя върху нея.
„Трудно е да предвидим. Мисля, че много зависи от типа боя, която е използвана – може да имаме различни проблеми, а може и да нямаме никакви, надявам се да е второто. Но засега е много трудно да се предвиди. Видял съм само снимки, все още не съм излизал на пистата. Не мисля, че е еднакво навсякъде, което няма да е добре, но преди да коментирам повече аз бих искал първо да покарам на пистата“, заяви пилотът на Ферари Шарл Леклер.
Алонсо предупреди: Ферари ще са бързи в Китай
Неговият колега от Макларън Ландо Норис също сподели своите опасения, свързани със сътоянието на настилката. Британецът каза, че до момента през кариерата си не е виждал нещо подобно.
Макларън се готви за труден уикенд в Китай
„Нямам идея, предполагам ще трябва да изчакаме и да видим. Това е нещо ново, нещо ново, което досега не съм виждал, така че ще бъде трудно да се предвиди какво точно ще се случи“, сподели Норис.
Според Естебан Окон от Алпин тази променена настилка може да бъде много хлъзгава в случай, че на пистата завали в хода на уикенда. В сряда трасето бе ударено от пороен дъжд, но поне на този етап не се очаква да има превалявания в следващите дни.
Окон получава първи новия под на Алпин
„Все още не съм бил на пистата, само видях снимки. Може да е много хлъзгаво, ако е мокро, но може и да има високо сцепление, никой няма да знае, докато не я изпробваме. Навремето, когато се състезавах с картове, имаше боя на част от пистите и тя задържаше много гума, което увеличаваше сцеплението в част от завоите. Не очаквам случаят да е такъв тук, но може да се случат много различни неща“, каза пилотът на Алпин.
Нико Хюлкенберг от Хаас пък смята, че първите индикации за състоянието на пистата ще се проявят още днес, когато колата на сигурността направи своята тренировъчна сесия.
Магнусен получава първите подобрения на Хаас
„Предполагам ще имаме по-добра представа когато колата на сигурността излезе на пистата в четвъртък следобед. Но ще е еднакво за всички“, заяви германецът.
Според Оскар Пиастри тази обновена настилка ще дава различно от обичайното усещане на пилотите, но австралиецът не очаква да има големи проблеми със сцеплението, ако е сухо.
„Не знам дали ще има сцепление, или не. Мисля, че ако е мокро ще е доста непредвидимо. Виждат се траекториите, които хората са използвали по време на различни сесии, поизносили са черния слой. Изглежда повече като стара настилка, защото не е преасфалтирана. Просто на места е подравнена и после е боядисана отгоре. Сигурен съм, че няма да е много хлъзгаво, но може би усещането ще бъде по-различно от обичайното“, обясни Пиастри.
Допълнителна трудност за пилотите този уикенд ще създаде и факта, че в Китай ще се проведе първият спринт за сезона във Формула 1. Това означава, че този уикенд ще има само една свободна тренировка, в която състезателите да намерят правилните настройки за двете квалификационни сесии, спринта и състезанието.