Шарл Леклер направи едно отлично състезание за Гран При на Япония, в което се изкачи от осмата си позиция на старта до четвъртата на финала. Монегаскът бе единственият пилот от топ 10, който покри дистанцията практически с едно спиране в бокса.
Верстапен не срещна особени затруднения и триумфира в Япония
След финала пилотът на Ферари сподели, че най-накрая днес той е бил доволен от поведението на своя автомобил, след трудностите от петък и събота. С оглед тези проблеми, които той имаше в квалификацията вчера Леклер заяви, че преди Гран При на Китай след две седмици той ще се фокусира върху работата си в една обиколка, което за него е нещо ново, тъй като през цялата си кариера той е известен със своята скорост в решителните моменти на битките за полпозишъна.
„Не мисля, че имаше какво повече да направя днес. Но най-накрая днес бях доволен. Не мисля, че имаше какво повече да направим днес, темпото беше добро, контролирането на гумите беше наистина добро, комуникацията беше добра. И все пак, като пилот, ти винаги трябва да гледаш негативите на един уикенд.
„Независимо дали е Австралия, или тук, състезателното темпо не беше проблем. Квалификационното ми темпо е проблем, което не е типично за мен, защото обикновено съм много бърз в събота.
„Но сега в две поредни състезания не успявам да вкарам гумите в правилния оперативен прозорец. Това ще е моят фокус в Шанхай, да се опитам да преоткрия правилния прозорец на гумите и да мога по-често да ги вкарвам в него“, обясни Леклер.
„Обиколките ми вчера не бяха лоши, просто гумите не даваха добро сцепление. Това е защото аз не успях да ги подготвя добре, което е много притеснително за мен, защото с края на обиколките бях много доволен, но всъщност бях никъде. Така че аз трябва да работя върху това.
„Малко не ми достига. Уверен съм, че с преглед на данните в седмиците, които имаме до Китай аз ще се оправя. Когато се концентрирам върху нещо нещата се получават, но определено ще трябва да се подобря за Шанхай“, добави монегаскът.
За Леклер ще е много важно той да подобри квалификационно си представяне преди Гран При на Китай, тъй като уикендът в Шанхай ще включва първия спринт за годината. В него квалификационните сесии ще бъдат две на брой, една за спринта и една за основното състезание. Това пък означава, че ще има само една свободна тренировка, в която Леклер да може да си прави експерименти с настройките на своя SF-24.
Снимки: Imago