Ден преди началото на първия състезателен уикенд за сезон 2024 в MotoGP организаторите на шампионата обявиха какви ще са новите правила и санкции за минималното налягане в гумите в кралския клас.
Тези правила бяха въведени след лятната пауза миналата година, като регламентът беше следният: В спринтовете всеки пилот трябваше да бъде над определеното от Мишлен налягане в поне 30% от обиколките, а в състезанията в 50% от дистанцията. Тогава първото нарушение водеше до официално предупреждение, второто до санкция от 3 секунди, третото – 6 секунди и четвъртото – 12 секунди.
Нови правила за гумите в MotoGP от Гран При на Великобритания
За сезон 2024 промените в тези правила са няколко. Първото е, че минималното налягане ще бъде понижено спрямо миналата година. Така за пилотите ще бъде малко по-лесно те да са над това налягане без гумите им да се втърдяват и те да губят сцепление.
Пилотите: Правилата за гумите ще съсипят MotoGP
Втората промяна е свързана с времето, в което пилотите ще трябва да са над определеното налягане. В състезанията, които са дълги повече от 15 обиколки състезателите ще трябва да са над въпросната границата в поне 60% от тях. За спринтовете изискването ще продължи да е 30% от дистанцията. То ще важи и в случаите, в които състезание бива спряно и рестартирано за повече от 7, но по-малко от 15 обиколки. За подновявания за 6 или по-малко обиколки тези правила практически няма да важат.
MotoGP облекчава санкциите за ниско налягане в предната гума
Те няма да бъдат и в силата в състезания, в които пилотите са принудени да сменят своите машини в бокса заради промяна в метеорологичните условия. Ако състезанието бъде обявено за мокро преди старта си тези правила също няма да важат, както бе и през 2023 година.
Последната новост е свързана и с размера на наказанията за всяко нарушение. През този сезон предупреждения няма да има, а вместо това ще се преминава директно към санкциите. За щастие на пилотите дисквалификациите няма да има, но наказанията няма да са никак леки. В спринтовете те ще бъдат по 8 секунди, а в състезанията – 16. С оглед малките разлики в MotoGP през последните години едно подобно наказание почти сигурно ще прати даден пилот извън зоната на точките или в най-добрия случай в нейния край.
Sportal.bg вече и във Viber, последвайте ни!
Снимки: Gettyimages