В средата на сезон 2023 шефовете на MotoGP въведоха в употреба правило, което задължаваше пилотите да поддържат определено налягане в предните си гуми за определен период от всяко състезание и спринт.
В общия случай въпросното налягане беше 1.88+ bar и то трябваше да се поддържа в поне 50% от обиколките в състезанията и 30% от обиколките в спринтовете. Тъй като това правило беше въведено в средата на сезона до края на 2023 година се използваше скала за наказанията за всяко нарушение.
Пилотите: Правилата за гумите ще съсипят MotoGP
Първото такова водеше до официално предупреждение, второто до санкция от 3 секунди, третото – 6 секунди и 12 секунди за четвъртото. Плановете на MotoGP бяха от началото на сезон 2024 още първото нарушение да води до най-строгото наказание, а именно дисквалификация.
В Мишлен не са много доволни от неоснователните критики към гумите
Сега обаче изглежда шефовете на спорта са променили своето решение и няма да има дисквалификация. Освен това те обмислят и да свалят минималното налягане, което бе едно от нещата, които не се харесваха на пилотите, тъй като въпросните 1.88 bar им даваха много тесен прозорец, в който гумата дава добро сцепление.
Ди Джанантонио загуби подиума си от Гран При на Валенсия
Това сваляне на миниланото налягане обаче ще бъде за сметка на времето, в което пилотите ще трябва да бъдат над него. Директорът на технологиите в MotoGP Корадо Чекинели потвърди пред Crash.net, че тези 50% в състезанията и 30% в спринтовете ще бъдат увеличени. Той също така заяви, че дисквалификацията ще бъде заменена с „голямо“ наказание (добавено време), но не даде повече подробности.
Мишлен започна тестовете на новата предна гума за MotoGP
Решението на MotoGP да премахне дисквалификацията е компромисно, тъй като за спортът щеше да изглежда доста негативно след всяко състезание да има дисквалифицирани пилоти за такова нарушение. Надеждите са през 2025 година Мишлен да въведе новата предна гума, която вече разработва, с която нуждата от това ограничение и тези правила да отпадне.