Българският отбор с второ място в световния е-рали шампионат

Българският отбор с второ място в световния е-рали шампионат

Седемнадесет екипажа от седем държави стартираха в 7.MAHLE eco Rally, трети кръг от календара на световния шампионат за серийни електрически автомобили на ФИА, който се проведе в Словения. Българският отбор ASM Bulgaria започна своят 11-ти пореден сезон в шампионата на международната автомобилна федерация, промотиращ електрическата мобилност с пореден голям успех.

Калин Дедиков и Георги Павлов с тяхната Киа Niro EV успешно се пребориха с традиционно предизвикателният маршрут на ралито от 442 километра в подножието на Юлианските Алпи и карстовия регион Випава. Проливните дъждове и нетипично високите температури, предизвикани от климатичните промени съпътстваха цялото състезание. Тесните планински пътища бяха подгизнали от пороите и буквално във всеки завой в 14-те състезателни отсечки с обща дължина 245 километра екипажите водеха борба за сцепление.

Световните шампиони Здарски/Набелек от Чехия поведоха в първия етап, следвани от италиано-полския тандем Герини/Прусак. Българският екипаж даде първи резултат в 4-та отсечка и допълни челната тройка. По време на регрупинга преди нощният етап от състезанието водещият словенски навигатор Себастиан Кобал, видимо притеснен от надвисналите черни облаци, прояви истинско спортсменство и обиколи всички екипажи, за да маркира изключително хлъзгавите участъци в предстоящите отсечки. Малко преди старта на нощният етап природата показа и своята благосклонност и местният климатичен феномен Burja (внезапен ураганен вятър от север) буквално издуха облаците за секунди. По време на нощните отсечки Дедиков и Павлов успяха да запазят добро темпо без да допускат грешки и се изкачиха на втора позиция в класирането.

Българският екипаж с шесто място на финала на Световния Е-рали шампионат в Италия
Българският екипаж с шесто място на финала на Световния Е-рали шампионат в Италия

Вторият ден продължи с дъждовно време и хлъзгави алпийски отсечки, особено за екипажите, стартирали със зимни гуми сред които бяха и българите. Дедиков и Павлов поддържаха стабилно представяне, като на моменти дори поведоха в генералното класиране. Водещият словенски екипаж Спачапан/Кобал от AMD Gorica демонстрира колко важно е познаването на трасето и след десетата отсечка поведе с 0.02 секунди пред състезателите на ASM Bulgaria. До финала състезанието премина под постоянен дъжд и мъгла и словенците увеличиха преднината си до финалните 5,3 секунди пред българите.

На финала, след корекция на резултатите с коефициента на постигнатата енергийна ефективност, от завършилите 13 екипажа с най-добър резултат от 1360 т. на първо място се класираха Спачапан/Кобал, втори Дедиков/Павлов с 1513 т. и трети Герини/Прусак с 1624 т. Световните шампиони Здарски/Набелек останаха на крачка от подиума с 1735 т.

С второто място в Словения българският отбор започва своята ограничена програма от 3 старта в шампионата по един изключително добър начин, като екипът има за цел да успее да увеличи участията си до минимумът по регламент 8 старта от 12 кръга.

Дедиков с второ място във финала на Световния Е-рали шампионат в Италия
Дедиков с второ място във финала на Световния Е-рали шампионат в Италия

Следващият кръг от световния шампионат за електрически автомобили Bridgestone FIA eco-R е след две седмици в Чехия, като през тази година ČEZ Czech New Energies Rallye ще е с дължина от над 600 километра голяма част от тях по етапите на рали “Централна Европа” от WRC.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички