Ред Бул планира през 2024 година да представи още един хипер автомобил, който ще носи на пръв поглед семплото означение RB17 и това ще е първият „сериен” автомобил на компанията, като дизайнът му е дело на Ейдриън Нюи.
Нюи вече създаде дизайна на един такъв автомобил – Valkyrie на Астън Мартин, сега обаче става дума за още по-ексклузивен автомобил с цена 5 милиона британски лири, предназначен само за каране на писта.
Споменатото име RB17 подсказва колко е важен този проект. Както знаете с RB се означават болидите на Ред Бул във Формула 1, от RB1 от 2005 до RB19 за сезон 2023. Но също така знаете, че в тази поредица липсва RB17. През 2020 се появи RB16, за следващия сезон колите бяха замразени, затова тимът използва RB16B, а за 2022 вече беше ред на RB18. И сега RB17 ще е за „серийния” автомобил на Ред Бул.
Автомобилът е разработен изцяло от Red Bull Advanced Technologies, дизайнът е на Нюи, а задвижването е поверено на хибридна система, съставена от V8 бензинов мотор с две турбини, който работи с електромотор и общата им мощност е 1267 конски сили. От Ред Бул признаха, че няма да правят опити да хомологират RB17 за движение по обществените пътища, ще може да се кара само на писта.
Порше с нов рекорд за електромобили на „Нюрбургринг”
Мощността на електромотора ще е малко над 150 конски сили, като той ще се използва за по-добър въртящ момент и намаляване на турбо дупката. Все още обаче не е обявен доставчикът на хибридните елементи от задвижващата система. Същото важи и за сглобяването на бензиновите двигатели.
Ферари почете победа на Михаел Шумахер отпреди 20 години
Целта на проекта е теглото на RB17 да е 900 килограма, така колата ще е по-лека от Valkyrie AMR Pro, но ще е с 48 килограма по-тежка от GMA T.50s на Гордън Мъри.
Астън Мартин показва новия автомобил на 12 февруари
Още един акцент, характерен за Нюи – аеродинамиката на RB17. Автомобилът ще използва т.нар. „граунд ефект”, като при колите от Формула 1 от 2022 насам, но с възможност за прецизен контрол върху въздушните потоци под пода на автомобила, за да се избегне подскачането на правите, което изтормози конструкторите във Формула 1 през 2022. Би трябвало да очакваме регулируеми странични престилки, активно окачване, обдухан дифузьор и т.н. елементи, които вече са забранени във Формула 1, но ще бъдат много полезни при RB17.
Нюи остава незаменим за Ред Бул
Плановете на Ред Бул са за производството на около 15 коли годишно и производствена серия от общо 50 коли, което е обяснимо при тази цена.