Ферари почете победа на Михаел Шумахер отпреди 20 години

Ферари почете победа на Михаел Шумахер отпреди 20 години

Ателие Ферари е подразделението, което осигурява ексклузивни цветови схеми на автомобилите от Маранело, като последният проект на ателието ни връща почти 20 години назад - към двойната победа на Скудерията в Гран При на Унгария във Формула 1. Специалната серия на Ферари 296 GTB Assetto Fiorano е повече от ексклузивна - само пет коли.

А победата на Михаел Шумахер и Рубенс Барикело в Унгария през 2004 е важна, тъй като с нея Ферари си осигури шеста поредна световна титла при конструкторите. А болидът на Черните кончета от този сезон - F2004, е един от най-успешните в историята на Формула 1 - 15 победи и 30 качвания на подиума за двамата пилоти в 20-те състезания през сезона. Разбира се, през 2004 Михаел спечели и петата си поредна световна титла с Ферари и общо седма в кариерата му.

Порше с нов рекорд за електромобили на „Нюрбургринг”
Порше с нов рекорд за електромобили на „Нюрбургринг”

Червеното на борда на петте 296 GTB е същото като цвета на болидите на Михаел и Рубенс отпреди 20 години - трипластов металик Rosso F1, като са добавени и бели акценти, сходни с тези на автомобила от Формула 1, които пък бяха част от цветовата схема, подчинена на основния спонсор на Скудерията тогава. Разбира се, не трябва да забравяме и друг акцент - №1 на предния капак на 296 - още един спомен за супер успешния сезон на Михаел и Ферари.

Бахрейн може да поеме пълния контрол над Макларън
Бахрейн може да поеме пълния контрол над Макларън

Специалната версия е базирана на 296 GTB, като е добавен и пакета за писта Assetto Fiorano. Това обяснява сплитъра от фиброкарбон, амортисьорите Multimatic, които са дериват на тези, използвани в GT състезателната програма на Ферари, като опция се предлагат джантите от фиброкарбон, а предпазните колани са последната стъпка преди състезателните - 4-точкови. На облегалките на седалките присъства конфигурацията на “Хунгароринг”, както и унгарското знаме, а на прага са монтирани карбонови платки, указващи защо тази серия 296 е толкова специална.

От БМВ отрекоха, че се отказват от дизела и бензина
От БМВ отрекоха, че се отказват от дизела и бензина

Що се отнася до задвижването, то тук няма промени. Разположен пред задния мост 2,9-литров V6 бензинов двигател с две турбини, който работи заедно с електромотор. Хибридната система на задвижване едва ли има нужда от подобрения с общата си мощност от 830 конски сили и 740 Nm максимален въртящ момент.

Следващото БМВ М3 ще е електрическо
Следващото БМВ М3 ще е електрическо

Първият автомобил от серията беше представен в Будапеща, откъдето са и снимките, а от Ферари не обявиха цена за колите, но пък потвърдиха, че и петте са вече продадени на унгарски клиенти.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички