Шестият етап на тазгодишния „Дакар“ определено може да се окаже решаващ за крайната победа в състезанието, въпреки че след него ще има още една седмица и общо шест етапа до финала на състезанието.
Утре обаче ще започне първият в историята 48-часов етап, който реално ще бъде обиколка около Шубаята, където финишира днешният пети етап. Това двудневно изпитание донякъде ще бъде подобно на маратонските етапи, които бяха част от предходните издания на „Дакар“, но не съвсем.
При маратонските етапи всички пилоти се събираха да нощуват заедно в бивак, но отделени от своите отбори. Това ги принуждаваше да се справят сами и с помощта на техни конкуренти, в духа на „Дакар“, с всички повреди и неприятности, които изпитваха.
При 48-часовия етап пилотите отново ще бъдат отделени от своите екипи, но и няма да се събират на едно място с останалите състезатели. Вместо това те ще нощуват на шест отделни точки, които ще бъдат разположение по трасето.
След 16:00 часа местно време всеки състезател ще трябва да спре на следващата точка за нощуване, където ще му бъдат предоставени достатъчно провизии за изкарване на нощта и минимални приспособления за лагеруване. Те няма да получат никаква информация за представянето на своите съперници или да имат комуникация със своите отбори. Етапът ще бъде рестартиран в 7:00 часа в четвъртък сутринта.
А за да бъде изпитанието още по-сложно трасетата на състезателите в отделните категории ще бъдат различни. Целта на това разминаване е трудността за всички в навигацията из дюните в южната част на Саудитска Арабия, където липсват почти всякакви ориентири, да бъде еднаква. Обичайно мотоциклетистите откриват всеки етап, а всички останали се водят по техните следи, но в този 48-часов етап това няма да е така.
За състезателите в мотоциклетната категория състезателните километри ще бъдат общо 626, а за тези в автомобилната те ще са с 54 по-малко. И в двете категории преходните километри ще са по 209. Така за двата дни мотоциклетистите ще трябва да покрият общо 835 километра, а автомобилистите – 781.
Този 48-часов етап определено ще бъде в полза на заводските пилоти, които са доста по-добре подготвени за подобни тестове. А част от тях дори имат и мобилни сервизи със себе си, които се водят част от състезанието при камионите. Такъв е случаят със Себастиен Льон и Насер Ал-Атия от екипа на Продрайв, чийто сервизни камиони „се състезават“ в Т5 категорията и вървят между 1 и 2 часа зад тях по трасето. Камионите ще използват същото трасе, което ще използват и автомобилистите.
Добрата новина за всички е, че след това 48-часово изпитание е предвиден и почивният ден за тазгодишния „Дакар“, който ще бъде прекаран в столицата Рияд. Именно от нея ще стартира и втората състезателна седмица в неделя.