Ръководителят на отбора на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнър заяви, че той и екипът му не искат Макс Верстапен да се превръща в „ПР робот“. Неговото изказване идва на фона на множеството критики, които трикратният шампион отправи през последните години към организаторите на шампионата.
Верстапен е един от най-големите противници на спринтовия формат, който беше въведен в среда на 2021 година и използва всеки възможен момент, за да го критикува. Освен това нидерландецът не е фен на навлизането на множество улични писти, които изместват класическите трасета от календара на Формула 1 през последните години.
Верстапен с остри критики към почти всичко в Лас Вегас
„Ние вярваме в свободното мислене на нашите пилоти. Те не са роботи и си имат собствени мнения. А Макс има и глас като световен шампион. Ние не го ограничаваме да дава само ПР цитати. Той е много откровен млад човек и казва нещата както ги вижда. За мен това всъщност е доста ободряващо“, каза Хорнър пред motorsport.com.
Верстапен отново поиска Формула 1 да махне спринтовете
Той също така обясни, че Верстапен не се е променил много от дебюта си във Формула 1 насам. Нидерландецът влезе в спорта на едва 17-годишна възраст през 2015, а година по-късно спечели и първата си победа.
Верстапен не успя да си наеме суперкола, защото е... твърде млад
„Мисля, че той се променя и помъдрява малко. Сега има и повече окосмяване на лицето си. Но като цяло той си е същият. Идва, кара колата и дава всичко от себе си. Той не харесва цялата шумотевица около Формула 1, но и никога не ѝ се е наслаждавал. Той върши работата си професионално. Той си е състезател, който е стъпил на земята. Ако не кара Формула 1 той или кара GT коли, или се състезава онлайн. Той живее и диша за състезанията“, коментира Хорнър.
Верстапен направи сравнение между трите си титли и каза коя е "най-добрата"
Според шефа на Ред Бул богатият опит, който Верстапен натрупа на толкова млада възраст му помага да контролира развоя на състезанията. По думите на Хорнър сега неговият пилот проявява много повече търпение, което пък го опазва от инцидентите, в които се забъркваше в първите си години във Формула 1.
„Вижте контролът, който той има върху състезанията, както ги прочита, как се грижи за гумите си – невероятно. Той просто използва опита, който натрупа през последните години. В много случаи той е много предпазлив в първите завои, особено спрямо по-младите му години. Неговият тайминг е отличен. Начинът, по който той провежда състезанията, без да бърза да свърши всичко в първата обиколка. Вместо това прогресира постепенно през цялото състезание“, каза Хорнър.
Снимки: Gettyimages