Педро Акоста е сочен от мнозина за следващия Марк Маркес и успехите му в малките класове напълно оправдават това сравнение.
Испанецът спечели титлата в Moto3 още в дебютния си сезон в световния шампионат през 2021 година, след което триумфира и в Moto2 по-рано тази година. През 2022 контузиите и малко по-бавната адаптация към машините от средния клас го спряха от това да се бори за световната титла.
През 2024 година Акоста ще направи своя дебют в MotoGP, където ще се състезава за екипа на Tech3 ГАСГАС. Там испанецът ще разполага с мотора RC16, който ще бъде наличен и за заводските пилоти на КТМ – Брад Биндър и Джак Милър.
Окончателно: Акоста сменя Еспаргаро в Tech3 ГАСГАС
По-рано през година имаше доста спекулации, че Акоста може да бъде привлечен направо в КТМ на мястото на Милър, който разочарова в първата си година с цветовете на австрийския производител. Все пак австралиецът успя да запази мястото си, а от КТМ обясниха защо са предпочели Акоста да дебютира в състава на Tech3 ГАСГАС, а не в заводския екип.
„Педро трябва да има спокойствие при дебюта си в кралския клас. Ако той беше в гараже на КТМ в първия си сезон в MotoGP напрежението щеше да се усеща. Затова ние смятаме, че това е правилното решение за дебюта на Педро при големите. Той ще бъде в тима на Ерве Поншарал, който е много опитен. След това ще решим в каква посока ще поемем в бъдеще“, обясни спортният директор на КТМ Пит Байрер в интервю за сайта SPEEDWEEK.com.
Догодина Акоста ще бъде единственият новобранец с MotoGP, а негов съотборник ще бъде Аугусто Фернандес, който беше в сходна позиция през този сезон. В своя първи тест с RC16 Акоста направи 70 обиколки на пистата „Рикардо Тормо“ и зае 18-то мясти, изоставайки на 1.223 секунди от Маверик Винялес с Априлия, който беше най-бърз на теста край Валенсия.
Снимки: Gettyimages