Много е вероятно отборът на VR46 в MotoGP да смени Дукати с Ямаха за сезон 2025 в кралския клас, поне, ако се съди по последните публикации на BoxOfficialVR46 в Х, бившият Туитър.
В началото на седмица бе публикувана снимка на мотор на Ямаха от годините, в които Валентино Роси се състезаваше за японския производител, а отгоре бе изписано 2025 и бе добавено емоджи, което подписва нещо. В дните след това имаше още качени снимки от годините на Роси в Ямаха, което подсказва, че Доктора е взел решението отново да заработи с Ямаха.
Донякъде този ход на италианеца е странен на фона на факта, че в момент неговият отбор разчита на машините на Дукати, които категорично са най-силните в MotoGP. През изминалия сезон Марко Бедзеки спечели общо три победи и завърши на третото място в крайното класиране в кралския клас, въпреки че използва модела на Дукати от 2022 година.
В същото време за Ямаха имаше само три подиума, които бяха спечелени от Фабио Куартараро съответно в САЩ, Индия и Индонезия. И в трите случая световният шампион за 2021 година финишира на третото място.
Куартараро: Ямаха има още малко време, за да ме задържи
Още догодина обаче марката от Ивата ще може да започне да стопява своя пасив благодарението на отстъпките от ограниченията за развитие, които получи. Ямаха ще може да тества повече, да тества където си поиска и да тества със състезателните си пилоти, както и да прави повече промени по двигателя и аеродинамиката в хода на сезона.
Ясен е пътят как Ямаха и Хонда да догонят Дукати в MotoGP
Това би трябвало да помогне пасивът да бъде стопен по-бързо, а добавянето на още два мотора, с които да се събират данни през 2025 година, още повече да засили този процес. За последно Ямаха имаше клиентски отбор през 2022 година, а през тази и следващата японският производител разчита само на заводския си отбор.
През 2024 пилоти на Ямаха ще бъдат Куартараро и Алекс Ринс, а за VR46 Дукати ще се състезават Бедзеки и Фабио Ди Джанантонио.
Снимки: Gettyimages