След края на първите две свободни тренировки преди Гран При на Лас Вегас пилотите са изразили своите притеснения пред рейс директора Нилс Витих, че изпреварванията в Града на греха могат да са трудни, въпреки наличието на права, която е дълга 1.9 километра.
Ръсел излезе начело преди квалификацията в Лас Вегас
Заради тази права, която не е единствената дълга на пистата във Вегас, всички отбори очаквано се насочиха към настройките с ниски нива на челно съпротивление. А с тези настройки ефектът на въздушното изтегляне, който е ключов за изпреварванията, също става по-малък, което затруднява изпреварванията.
Организаторите в Лас Вегас отказаха да се извинят на феновете
Именно тук идва и системата DRS, която трябва да помогне на следващите пилоти да се доближат до своите съперниците. Преди началото на уикенда DRS зоната, която бе разположена на правата на The Strip бе с дължина от 820 метра.
Две DRS зони в Лас Вегас този уикенд
Според пилотите обаче дори и тези 820 метра обаче е нямало да бъдат достатъчни, за да бъдат изпреварванията в състезанието възможни. Именно поради тази причина преди началото на третата тренировка точката за активация на DRS на тази права бе изместена с 50 метра по-рано.
Така дължината на DRS зоната ще бъде общо 870 метра за квалификацията и състезанието. По втората DRS зона, разположена на правата между завои №4 и №5, няма промени и там точката за активация си остава разположена 20 метра след изхода от четвъртата крива.
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Снимки: Gettyimages