В края на тази седмица Формула 1 ще направи своето завръщане в Лас Вегас за първи път от 1982 година. За разлика от предишните визити в Града на греха този път стартът не само ще е през нощта, но и на съвсем различна писта, която ще минава покрай част от най-големите забележителности на Лас Вегас.
Трасето ще е второто най-дълго в шампионата след „Спа“ в Белгия и ще включва общо три дълги прави, както и 17 завоя. Заради тези характеристики на пистата очакванията са отборите да заложат на настройки с ниски нива на челно съпротивление, което пък ще се отрази и на работата с гумите.
Васьор е сигурен, че Гран При на Лас Вегас ще мине без спънки
От Пирели ще предоставят трите най-меки смеси от своята гама за уикенда в Лас Вегас. Изборът на италианската компания от продиктуван както от очакваните настройки, така и от прогнозите за много ниски температури.
От Формула 1 се извиниха на жителите на Лас Вегас
Последните прогнози казват, че е възможно температурите по време на квалификацията да са около 14 градуса, а в състезанието да е малко по-студено. Тези ниски температури ще направят загряването на гумите много трудно, което пък увеличава предизвикателството пред Пирели и отборите.
„Формула 1 се завръщане в Съединените щати за трети път тази година след Маями и Остин за едно от най-очакваните състезания за годината в Лас Вегас, където върхът на моторните спортове не е бил от 1982 година. Това ще е невероятно състезание, защото във Вегас всеки ден е време за шоу и всички ние, които работим във Формула 1, искаме да създадем спектакъл, който ще е достоен за този страхотен град.
„Ще бъде голямо технически предизвикателство за отборите и за нас, защото се насочваме към състезание без да имаме никакви отправни точки освен симулациите. Реално никой преди не е карал на тази писта, която е дълга 6.12 километра и е втората най-дълга в календара след „Спа“. Тя се характеризира с три дълги прави и общо 17 завоя.
„Настилката ще е микс от обикновен уличен асфалт, най-вече на The Strip, а на някой други секции, които бяха специално преасфалтирани за случая, добавяйки още една неизвестна. Няма да има никакви поддържащи състезания, а и пистата ще бъде отваряна за обикновения трафик всеки ден, което означава, че няма да има обичайното натрупване на каучук и подобряване в сцеплението.
„Очакваме колите да са с настройки с ниски нива на притискане, каквито виждаме в Баку или дори като тези на „Монца“. Максималната скорост ще бъде важна за представянето този уикенд.
„Всички сесии ще са през нощта, с необичайно ниски температури, които ще напомнят за времената, когато предсезонните тестове бяха в Европа. Тези дълги прави също ще направят загряването на гумите трудно, особено в квалификацията, в която ще е трудно те да бъдат в оптималния работен диапазон. Същите предизвикателства срещаме в Баку, но в Лас Вегас те ще са по-изразени.
„Имайки всичко това в предвид ние избрахме трите най-меки смеси, с които разполагаме, за този уикенд: С3, С4 и С5. Те трябва да дадат добро сцепление при очакваните ниски температури“, бе коментарът на шефът на моторспорт програмата на Пирели Марио Изола преди Гран При на Лас Вегас.