Отборът на Априлия е бил принуден да премахне полуавтоматичния съединител, който марката е използвала преди Гран При на Австралия след оплакване на конкурент.
Този съединител бе разработен на фона на слабите стартове на Алейш Еспаргаро и Маверик Винялес в началото на годината. Той бе въведен около Гран При на Каталуния, когато стартовете и на двамата драстично се подобриха.
В последните два кръга в Австралия и Тайланд обаче те отново отстъпваха в първите метри на състезанията, а motorsport.com информира, че това се дължи на връщането към по-старата версия на съединителя. До тази промяна се е стигнало след полакване от страна на конкурент на Априлия, най-вероятно КТМ.
Причината австрийският производител да има претенции е фактът, че на хартия съединителят изисква управление и от пилота, но на практика работи като изцяло автоматична система. А такива автоматични системи са забранени според правилника, въпреки че в него има известни дупки, които най-вероятно ще бъдат запълнени за сезон 2024.
„Само трябва да видите как Априлия стартират, за да разберете, че е автоматичен съединител като тези във Формула 1“, бе коментарът на един от техническите директори в MotoGP.
Попитани преди началото на уикенда за Гран При на Малайзия и Винялес, и Еспаргаро отговориха, че не могат да коментират тази тема публично. Същият отговор е бил поучен и при допитване, отправено директно към водения от Масимо Ривола отбор на Априлия.
Снимки: Gettyimages