Тото Волф потвърди, че се дискутират промени в спринтовия формат за догодина

Ръководителят на отбора на Мерцедес Тото Волф потвърди в интервю за Sky Sports F1, че той, останалите отборни шефове и изпълнителният директор на Формула 1 Стефано Доменикали водят дискусии за промяна в спринтовия формат за сезон 2024.

Спринтовете бяха въведени в средата на 2021 година, като първоначално резултатите от тях определяха стартовата решетка за основното състезание в неделя. В началото на този сезон обаче това се промени и сега спринтът и неделната надпревара имат отделни квалификации. Тази за неделния старт се провежда в петък следобед, докато съботният ден е посветен само и единствено на спринта.

Формула 1 променя спринтовия си формат за 2024 година
Формула 1 променя спринтовия си формат за 2024 година

Идеята, която обсъждат шефовете е догодина първата квалификация да е тази за спринта, а самият спринт да се провежда в събота преди обед. След това да бъде и квалификацията, която да важи за неделното състезание.

„Това е вярно – отговори Волф, когато бе попитан дали има истина в тези слухове. – Ние говорим със Стефано. Решението е негово, но тази промяна ще е лесна за приемане. Първо спринта и след това в събота следобед нормалната квалификацията, както си е принципно. Ще има по-малко объркване за всички.

„Дори аз вече започнах да се обърквам от всички различни формати тази година. Мисля, че всички ние имаме една и съща цел. И преди съм казвал, че не съм фен на тези уикенди, но, ако те се харесват на зрители, то тогава ние имаме нужда от тях“, каза още австриецът, визирайки трите различни формата на уикендите, които бяха използвани този сезон.

Верстапен отново поиска Формула 1 да махне спринтовете
Верстапен отново поиска Формула 1 да махне спринтовете

Освен традиционния формат и спринтови в Унгария и Италия бе приложен този с алтернативното разпределение на гумите. При него пилотите получват по-малко количесто гуми за целия уикенд и имат ограничение с кой тип могат да карат във всяка една фаза на квалификацията. В първата те могат да участва само с твърдите гуми, във втората със средно твърдите и чак в третата получават правото да карат с меките. По последни данни този формат е много вероятно да бъде въведен за постоянно още догодина.

Тото Волф не пропусна да отбележи и времето за подготовка, с което екипите разполагат в спринтовите уикенди. Според сегашния формат те имат само една 60-минутна тренировка и имаше идеи тя да бъде удължена с половин час. По думите на Волф цялата идея е в спринтовите уикенди да бъде по-непредвидимо и затова едва ли ще се стигне до това удължаване на сесията.

„Еднакво е за всички. От инженерна гледна точка определено бихме се радвали да имаме повече време. Но цялата идея на спринтовите уикенди е да има повече рискове и това се постига, когато имаме само 60 минути за подготовка“, обясни Волф.

В Мерцедес вече веднъж си изпатиха от тази липса на време за подготовка. Това се случи преди две седмици в Гран При на САЩ, когато Люис Хамилтън бе дисквалифициран от състезанието, тъй като контролната планка на пода на неговия болид беше износена повече от разрешеното. Още тогава бе изкоментирано, че наличието на само 60 минути за подготовка на „Пистата на Америките“ са една от причините в Мерцедес да не настроят правилно колата на британеца. Освен него и Шарл Леклер отнесе дисквалификация заради същото нарушение в Остин.

Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Sportal.bg вече и в WhatsApp, елате и вие!
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички