Пилотите на Макларън Ландо Норис и Оскар Пиастри ще използва своите четвърти скоростни кутии за сезона във Формула 1 по време на уикенда за Гран При на Катар. За двамата това и последните разрешени от правилника трансмисии и всяка следваща нова ще носи наказание от загуба на места на стартовата решетка.
Освен тях с четвъртите си скоростни кутии на „Лусайл“ ще карат и съотборниците в Алфа Таури Юки Цунода и Лиам Лоусън. Новозеландецът наследява бройката, която до момента през годината бе използвана от Ник де Врийс и Дениъл Рикардо, които също управляваха точно този автомобил на тима от Фаенца.
От началото на 2023 година единствено Макс Верстапен и пилотите на Хаас Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен са надвишавали бройката от четири трансмисии. Всички останали или сега са на своята четвърта, или още използват третата си. Във втория списък попадат съотборниците в Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън, Фернандо Алонсо от Астън Мартин, Валтери Ботас от Алфа Ромео и Алекс Лабон от Уилямс.
От гледна точка на задвижващите системи, поне за сега, нито един пилот не е използвал чисто нов компонент този уикенд. Единствено Карлос Сайнц, Пиер Гасли, Естебан Окон и Цунода имат нови изпускателни системи. За Сайнц и Цунода те са под номер 6 за година, докато за пилотите на Алпин Гасли и Окон са под номер 7 от общо разрешени 8.
Снимки: Imago