Ръководителят на отбора на Макларън Андреа Стела заяви, че не иска да се налага от тима отново да прилагат заповеди от бокса по време на оставащите състезания до края на сезона във Формула 1.
В последния старт в Япония стратегиите на Оскар Пиастри и Ландо Норис бяха леко разминати, което доведе до нареждането към младия австралиецът до пропусне своя съотборник, който бе с по-свежи гуми. Пиастри разбира се се съобрази с инструкцията и в крайна сметка двамата завършиха втори и трети на „Сузука“.
Стартът в Страната на изгряващото слънце бе третият случай от началото на сезона, при който се налага от Макларън да се намесват в дуела между двамата. По-рано това се случи още в Унгария и Италия, като и в трите случая Пиастри бе молен да пропусне Норис.
По думите на Стела ситуацията в Япония е била по-малко стресираща от тези в Унгария и Италия, когато двамата бяха в по-реален спор за по-предна позиция на пистата.
„В Япония беше по-лесно, защото ситуацията не беше толкова стресираща, колкото тези в Унгария и Италия. Имам предвид, стресираща за напрежението между пилотите, което ние можехме да не създаваме.
„Това е нещо, което ние преразгледахме. Може да се случи и в бъдеще, но когато е възможно ние ще трябва да избегнем използването на заповедите. В Япония решихме да видим колко бърз ще е Ландо и дали изпреварването няма да стане по естествен начин. Когато видяхме, че това не се случва, тогава дадохме инструкцията, за да могат и двамата да не губят време в битка помежду си“, обясни Стела.
Хил: Пиастри е готов да се бори с Норис
Испанецът също така добави, че разликата в скоростта между двамата на „Сузука“ е изглеждала по-голяма от реалната заради разликата в живота на техните гуми. В момента, в който бе приложена заповедта от бокса Норис бе с гуми, които бяха с шест обиколки по-свежи от тези на Пиастри.
В Макларън не се притесняват за състезателното темпо на Пиастри
„В състезание като това с всяка обиколка, която спестиш на гумите, ти печелиш по една десета. Тоест, ако спреш с обиколка по-късно от твой конкурент, ти ще си с десета по-бърз на обиколка след това.
„В това момент Ландо беше спрял с шест обиколки по-късно, така че той автоматично беше с шест десети по-бърз. Освен това чистото темпо на Ландо беше много добро. Ако не друго, то ние трябва да разгледаме от къде можехме да намерим тези допълнителни десета или две абсолютна скорост, които липсваха на Оскар спрямо Ландо“, заяви Стела.
Снимки: Imago | Снимки: Gettyimages