Ойт Танак донесе на М-Спорт втора победа тази година в Световния рали шампионат с изключителното си пилотиране в рали “Чили” през уикенда, но бъдещето на естонеца остава неясно.
Световният шампион за 2019 година има договор с М-Спорт до края на този сезон, а двете страни не издават никакви подробности за това как вървят преговорите между тях или по-скоро защо не вървят.
Още преди старта на рали “Акрополис” се появиха сериозни предположения, че Танак може да се върне в Хюндай догодина - тимът, който той напусна в края на 2022. Звучи странно, но всъщност е логично. Хюндай сега няма нищо общо с Хюндай от миналата година - отборът има нов шеф и ясна посока на развитие, а пристигането на новия технически директор Франсоа-Ксавие Демезон вече дава резултати при развитието и подобряването на i20 Rally1.
Танак с убедителна победа в Чили, Рованпера на крачка от титлата
И на финала на рали “Чили” пилот №1 на Хюндай Тиери Нювил хвърли голямата бомба като обясни пред една финландска медия, че завръщането на Ойт в тима е едва ли не решено.
Тойота с трета поредна титла при конструкторите
“Ние имаме нужда от подсилване на отбора - обясни Нювил. - Когато Ойт дойде, той ще донесе със себе си и информация за развитието на колата, което ще ни е само от помощ. Винаги съм казвал, че Танак е най-трудният за побеждаване съперник. Когато бяхме съотборници винаги се сравнявах с него и на няколко пъти надскочих възможностите си, за да го победя. Работата в екип невинаги е лесна, но под ръководството на новия ни шеф Сирил Абитебул със сигурност ще работим в една посока и той ще е добър съотборник.”
Нювил и Танак бяха съотборници между 2020 и 2022, а когато напусна Ойт имаше договор за още един сезон с Хюндай - до края на 2023.
В момента Нювил е единственият пилот на Хюндай, който има договор и след края на настоящия сезон. Есапека Лапи има контракт до края на 2023 с опция за още един сезон, същото е и положението на Теему Сунинен и Дани Сордо, които карат с ограничена програма и си делят третата кола на тима.