В последните месеци имаше множество съмнения около състоянието на пистата „Буд“ и по-специално нейната безопасност преди дебютното издание на Гран При на Индия в MotoGP.
Трасето, което преди десетилети домакинстваше на Формула 1, трябваше да претърпи сериозни промени, за да получи лиценз за MotoGP. Такъв бе издаден през миналата седмица, а след като са получили шанса сами да инспектират трасето пилотите от кралския клас вярват, че техните предишни коментари са били доста преувеличени.
Пистата в Индия получи лиценз за MotoGP
Сред модификациите, които бяха направени през последните месеци за полагането на нова настилка на голяма част от пистата, трансформирането на част от зоните за сигурност от асфалтови в такива с чакъл и други. Също така част от завоите бяха доста стеснени на влизането си, за да бъде допълнително обезопасена пистата, тъй като пилотите ще трябва да карат с доста по-ниска скорост в тях.
„Вчера направих две обиколки беше, а днес една бегом. Честно, мисля, че бяхме твърде критични преди да дойде тук и да видим как действително седят нещата. Мисля, че нещата са доста по-добре от очакваното.
„Колкото до сигурността определено има неща, които могат да се подобрят. Но вярвам, че на всички писти, на които ходим, има какво да се подобри. Тук трябва да разберем какво трябва да се промени, за да има по-добри състезания и по-безопасни падания. Но няма нищо критично, но има какво да се подобри.
„Не е повече, отколкото на други писти, на които ходим. Със сигурност, както казах, има какво да се промени, но това не означава, че е критично. Имаме много писти като „Каталуния“ например и други, на които искаме определени неща от години насам и нищо не се случва, а това са сред най-хубавите писти в света.
„Така че аз вярвам, че всички писти имат какво да подобрят, защото с всяка изминала година моторите стават по-бързи и съответно паданията стават с по-висока скорост и по-лесно стигаш до предпазните стени. Но за мен тази писта не е критична, даже бих казал, че е много добра“, обясни пилотът на Tech3 ГАСГАС Пол Еспаргаро, който беше сред първите пристигнали в Индия по-рано тази седмица.
Алекс Маркес от Грезини Дукати, Йоан Зарко от Прамак Дукати и Раул Фернандес от RNF Априлия също изказаха сходно мнение и посочиха кои завои според тях имат нужда от промени.
„Конфигурацията е много хубава с повече изкачвания и спускания отколкото очаквахме. Стените са близо до пистата, но са по-добре от очакваното. Само завой №4 (в края на обратната права) е малко критичен и мисля, че ще трябва да поговорим за него. Самата зона за сигурност там не е лоша, дълга е 70 метра, но стената зад нея е под ъгъл, а ние никога не падаме под права линия. Останалото е добре, на лимита, но с въздушните мантинели ще е добре“, каза Маркес.
„Дългата права е невероятна и всички коментирахме зоната за сигурност в четвъртия завой. Разбира се тя може да се подобри и да стане по-дълбока. Ако има повреда и останеш без спирачки или блокираш предната гума на мокро това може да е проблем. Но, ако мислим така, имаме доста писти в Европа и в Тексас, които могат да са проблемни, ако останем без спирачки. Така че не можем да кажем, че тук е по-опасно. Спрямо всичко, което очаквахме, нещата са доста по-добре“, заяви Зарко.
„Мисля, че пистата е много приятна – започна своят коментар Фернандес. – Но ще трябва да преразгледаме някои завои, защото на места не изглежда много безопасно. Безопасно е, но може би не са преценили внимателно, че ние сме с мотори от MotoGP.
„Ще трябва да внимаваме и да видим какво ще е най-доброто решение. Да опитаме да работим с въздушните мантинели и тези неща. Мисля, че пистата е безопасна, но на места ще трябва да се обърне допълнително внимание. Може би най-голямо внимание ще трябва да обърнем на завой №8, където има и вираж и стената е много близо. Но изглежда, че тя е добра обезопасена“, каза още пилотът на RNF Априлия.
Снимки: The Race