Шарл Леклер завърши на само 0.2 секунди пред Макс Верстапен в битката за четвъртото място във вчерашната Гран При на Сингапур във Формула 1. До тази минимална разлика между двамата се стигна, след като монегаскът загуби доста скорост във финалните обиколки на надпреварата.
В тях той беше с по 3-4 секунди на обиколка по-бавен от своите съперници. Първоначалното се смяташе, че става дума за износване на гумите, но самият пилот разкри след финала, че нарочно е намалил толкова драстично скоростта си, тъй като двигателят му е започнал да прегрява.
Хладнокръвният Сайнц триумфира в Сингапур с брилянтно каране в края
„В края само трябваше да стигна до финала, цялата кола беше прегряла. Така че темпото ми не беше реално. Само трябваше да стигна до финала, но преди това скоростта ми беше добра. Отборът направи едно много силно състезание.
„Прегряването беше основно в двигателя, знаехме, че той е критичен. Също така аз знам, че в Сингапур състезанието винаги е критично. След като бях изпреварен от пилотите на Мерцедес нямаше какво повече да спечеля и затова решихме да спра да натискам и просто да финиширам“, обясни монегаскът.
В началните етапи на надпреварата той се движеше на второто място зад съотборника си Карлос Сайнц, но бе прескочен от Джордж Ръсел и Ландо Норис при спиранията в бокса по време на колата на сигурността в края на 20-та обиколка. След това той загуби позиция и от Люис Хамилтън веднага след рестарта.
„Мисля, че свършихме много добра работа с контролирането на състезанието. Изпълних задачата си да прескоча Джордж с меките гуми на старта и да позволя на Карлос да се откъсне достатъчно напред, за да може той да спре обиколка след мен без да губи първото място. Точно това и направихме, но за съжаление с колата на сигурността, която ми коства няколко позиции“, каза още Леклер за своето състезание на „Марина Бей“.
Снимки: Gettyimages