Ръководителят на екипа на Хюндай в Световния рали шампионат (WRC) Сирил Абитебул разкри, че южнокорейският производител ще реши най-късно до края на септември дали догодина ще има четири Rally1 коли, или ще остане с три. Решението на шефовете на Хюндай ще има огромно отражение върху пазара на пилотите в световния шампионат.
Хюндай може да пусне четвърта кола в WRC
„Все още имам намерението за догодина да имаме нещо ново и свежо. Мисля, че ние като отбор, а и спорта като цяло, трябва да поемем риск и да направим нещо по-различно. Всички ние споделяме отговорността да носим нещо различно на спорта.
„Не говоря само за допълване на бройката с повече коли. Трябва да сме сигурни, че това ще има смисъл за всички. Мисля, че промените са приемливи, но трябва да съм сигурен, че всичко и всички са обединени в една посока.
„В колите има много части, чиято изработка отнема много време, така че ние ще трябва скоро да решим за четвъртата кола. Предполагам най-късно до края на септември ще трябва да решим. Една от частите в колите, е и пилотът, който ще трябва да изберем“, обясни Абитебул преди началото на рали „Финландия“.
„Ако имаме четири коли ще трябва да сме сигурни, че имаме четирима добри пилоти, които да се възползват от инвестицията на Хюндай“, добави бившият ръководител на екипа на Рено във Формула 1.
Хюндай привлече нов технически директор
В момента титуляри на корейската марка са Тиери Нювил и Есапека Лапи, които карат с пълни програми, а Дани Сордо и Теему Сунинен си делят третия автомобил. Оригинално той трябваше да бъде пилотиран от Сордо и Крейг Брийн, чиято смърт даде възможността на Сунинен да се завърне в топ категорията на WRC.
Според информации от падока на шампионата Сунинен е основният фаворит да получи пълна програма в WRC, ако Хюндай премине към четири коли догодина. Абитебул вече потвърди, че възнамерява да задържи Лапи и Нювил, докато бъдещето на Сордо остава под въпрос. Много е вероятно испанецът да продължи да кара с ограничена програма и догодина, когато да дели четвъртия i20 N Rally1 с действащия шампион в WRC2 Емил Линдхолм, който по-рано тази година се присъедини към програмата за млади пилоти на Хюндай.
В последните месеци се появиха слухове, че Хюндай преговаря и със световния шампион Кале Рованпера, чийто договор с Тойота изтича в края на годината. По думите на Абитебул обаче Хюндай няма какво повече да предложи на финландеца, което той да няма в Тойота.
Хюндай дава 7,5 милиона евро на Кале Рованпера?
„Научих се да усещам къде принадлежи бъдещето на даден пилот. Усещам, че в момента Кале е на правилното място и ние трябва да се замислим какво повече можем да му предложим. Лично аз не смятам, че можем да му предложим нещо, което той няма в Тойота.
„Той е един от най-бързите пилоти в момента и ще е глупаво да не разгледаме възможността да го привлечем. Но не спекулирайте, че привличаме Кале. Не говорим само за 2024 година, но и за дългосрочното бъдеще, точно това дискутирам с всеки един пилот от Rally1 и Rally2“, заяви Абитебул.
Снимки: Gettyimages