Шефовете на тима на Хюндай в Световния рали шампионат (WRC) проучват възможността догодина да отборът да участва с четири автомобила от категорията Rally1. От 2019 насам корейците участват с по три коли в най-високия клас в WRC, а за последно стартираха с четири заводски екипажа в рали “Португалия” през 2018, когато за тима караха Тиери Нювил, Дани Сордо, Хейдън Падън и Андреас Микелсен.
Шефът на Хюндай в WRC Сирил Абитебул обясни, че това решение трябва да бъде взето в следващите няколко месеца. Французинът потвърди, че тимът има планове да използва и догодина ветерана Дани Сордо, както и двамата финландци Теему Сунинен и Емил Линдхолм. Сунинен ще кара третата Rally1 кола на Хюндай в Естония и Финландия, а Линдхолм ще продължи защитата на световната си титла в WRC2 с автомобил на Хюндай, а не с Шкода.
“Четвъртата кола догодина е възможност, но разходите за един Rally1 автомобил са невероятно високи - допълни Абитебул. - Затова ще искаме промени във формата на състезанията, както и въвеждането на по-семпли правила, за да могат младите пилоти да получават повече шансове да стартират с Rally1 коли.”
Хюндай потвърди Сунинен за рали “Естония”
В крайна сметка Абитебул потвърди, че решението за четвъртата кола догодина ще зависи изцяло от бюджета, с който разполага тимът и също така обясни, че предстоят преговори за договора на Есапека Лапи за догодина. В момента само Тиери Нювил има договор с тима за 2024, а контрактът на Лапи е за 1 плюс 1 години, като опцията е в полза на тима и Абитебул намекна, че има още няколко месеца до преговорите с Лапи.