От началото на годината болидът на Ферари не се чувства добре на трасета, на които преобладават бързите завои или когато има вода по пистата. Това обаче се промени в Белгия миналата седмица, където Шарл Леклер стартира първи и финишира трети, зад пилотите на Ред Бул.
След края на уикенда на „Спа“ монегаскът, който наследи полпозишъна от наказания Макс Верстапен, разкри, че е направил лека промяна в стила си на пилотиране. Тази корекция му е позволила да извлече компенсира слабостите на SF-23 в бързите криви и при мокрите условия.
Леклер: Ферари има още много работа
„Честно, много е трудно да ви дам конкретни детайли, защото промяната беше много малка. Но тя даде големи резултати. Аз имам много агресивен стил на пилотиране, без значение дали е напълно мокро, или сухо, което ми помага. Но когато условията са по средата, тогава не ми помага.
„Затова, в квалификацията опитах нещо различно с настройките и тяхната промяна между завоите. Това веднага ми даде повече увереност и времената ми веднага се подобриха“, каза Леклер.
Леклер коментира бъдещето си във Ферари
Освен скоростта в бързите завои и на мокро другията голям проблем на Ферари от началото на годината е износването на гумите. По думите на Леклер обаче в последните няколко старта „Черните кончета“ демонстрират прогрес в това отношение.
Леклер иска по-бърза работа в бокса от Ферари
„Малко е рано да се каже, но вече 2-3 състезания имаме по-добро износване на гумите. Тук деградацията ни не беше по-голяма от тази на колите около нас. През цялото време контролирах темпото си и държах Люис (Хамилтън) на дистанция, без да претоварвам гумите.
„Така че на този фронт нещата изглеждат добре, но трябва да продължим да внимаваме. Понякога, в много специфични условия, ние излизаме извън оптималния прозорец на гумите и започваме да изпитваме сериозни проблеми“, коментира Леклер.
Снимки: Gettyimages